Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3802
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHan, Turgay-
dc.contributor.authorBektaş, Mine-
dc.date.accessioned2023-07-24T11:56:57Z-
dc.date.available2023-07-24T11:56:57Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3802-
dc.description.abstractEffective teaching involves proficient use of established procedures and techniques and engagement in metacognitive thinking. Metacognition is crucial for teachers as it enables them to develop awareness and control over their teaching practices, navigate unpredictable challenges and make immediate decisions that align with their students’ needs and goals. This study employed a mixed methods research approach to explore the metacognitive awareness (MA) of English as a Foreign Language (EFL) instructors and its relationship to their professional identity (PI) development. It also explored whether there were significant differences in the MA and PI levels of instructors based on various factors such as age, gender, experience, undergraduate degree program, level of education (BA, MA or Ph.D.), type of university they work (state/foundation), the number of training courses received and certificates held for professional development. The study was conducted with 216 instructors working at the Foreign Language Schools in Turkey during the 2022–2023 academic year. Quantitative data collection tools were the MA Inventory for Teachers (the MAIT) developed by Balçıkanlı (2011) and the PI Scale (PI) developed by Cheung (2008). Quantitative data analysis revealed that the EFL instructors had a high MA and PI levels. Also, ANOVA test results revealed a significant difference among the participants regarding the type of university they worked at, the number of professional development activities they participated in and whether they held a certificate. Further, the Pearson Correlation analysis demonstrated a strong positive correlation between the MA and the PI levels. The qualitative findings obtained from the semi-structured interviews highlighted the factors contributing to high levels of metacognition, such as planning, reflective practice, evaluation and engagement in professional development activities. It was concluded that incorporating metacognition into teacher training can foster a stronger sense of PI. Finally, the study provides suggestions for further research and practice.en_US
dc.description.abstractEtkili öğretim, belirlenmiş yöntem ve tekniklerin etkin kullanımını ve üstbilişsel düşünmeyi içerir. Üstbilişsel farkındalık, öğretmenlere öğretim uygulamalarının farkına varma ve kontrol etme yeteneği kazandırır, tahmin edilemeyen zorluklarla başa çıkma konusunda yardımcı olur ve öğrencilerin ihtiyaçlarına ve hedeflerine uygun kararlar almasını sağlar. Bu çalışmada, Türkiye'deki yabancı dil yüksekokullarında çalışan İngilizce öğretim görevlilerinin üstbilişsel farkındalıklarının mesleki kimlik gelişimleriyle ilişkisini araştırmak için karma yöntem araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Ayrıca, çalışma, öğretim görevlilerinin yaş, cinsiyet, deneyim, lisans programı, eğitim düzeyi (lisans, yüksek lisans veya doktora), çalıştıkları üniversite türü (devlet/vakıf), aldıkları mesleki gelişim eğitimlerinin sayısı ve mesleki gelişim sertifikalarına göre üstbilişsel farkındalık ve mesleki kimlik düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığını araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma, 2022-2023 akademik yılında 216 öğretim görevlisiyle gerçekleştirilmiştir. Nicel veri toplama araçları, Balçıkanlı (2011) tarafından geliştirilen Öğretmenler İçin Üstbilişsel Farkındalık Envanteri ve Cheung (2008) tarafından geliştirilen Profesyonel Kimlik ölçeğidir. Nicel veri analizi, öğretim görevlilerinin yüksek üstbilişsel farkındalık ve mesleki kimlik düzeylerine sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, ANOVA testi sonuçları, katılımcılar arasında çalıştıkları üniversite türü, katıldıkları mesleki gelişim etkinliklerinin sayısı ve sertifikaya sahip olup olmadıkları açısından anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Ayrıca, Pearson Korelasyon analizi, üstbilişsel farkındalık ve mesleki kimlik düzeyleri arasında güçlü bir pozitif ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen nitel bulgular, planlama, yansıtıcı pratik, değerlendirme ve mesleki gelişim etkinliklerine katılım gibi üstbilişsel düzeylerini etkileyen faktörlere dikkat çekmiştir. Çalışmanın sonucunda, üstbilişsel farkındalığın öğretmen eğitimine dahil edilmesinin daha güçlü bir mesleki kimlik gelişimi sağlayabileceği sonucuna varılmıştır Çalışma, ileri araştırmalar ve uygulamalar için önerilerle sonuçlanmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı dil olarak İngilizce öğretimi, İngilizce öğretim görevlileri, Yabancı diller yüksekokuluen_US
dc.subjectÜstbilişsel farkındalık, Profesyonel kimlik, Yabancı dil olaraen_US
dc.titleAn Investıgatıon Into the Relatıonshıp Between the Metacognıtıve Awareness and Professıonal Identıty Development of Efen_US
dc.title.alternativeEtkili öğretim, belirlenmiş yöntem ve tekniklerin etkin kullanımını ve üstbilişsel düşünmeyi içerir. Üstbilişsel farkındalık, öğretmenlere öğretim uygulamalarının farkına varma ve kontrol etme yeteneği kazandırır, tahmin edilemeyen zorluklarla başa çıkma konusunda yardımcı olur ve öğrencilerin ihtiyaçlarına ve hedeflerine uygun kararlar almasını sağlar. Bu çalışmada, Türkiye'deki yabancı dil yüksekokullarında çalışan İngilizce öğretim görevlilerinin üstbilişsel farkındalıklarının mesleki kimlik gelişimleriyle ilişkisini araştırmak için karma yöntem araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Ayrıca, çalışma, öğretim görevlilerinin yaş, cinsiyet, deneyim, lisans programı, eğitim düzeyi (lisans, yüksek lisans veya doktora), çalıştıkları üniversite türü (devlet/vakıf), aldıkları mesleki gelişim eğitimlerinin sayısı ve mesleki gelişim sertifikalarına göre üstbilişsel farkındalık ve mesleki kimlik düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığını araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma, 2022-2023 akademik yılında 216 öğretim görevlisiyle gerçekleştirilmiştir. Nicel veri toplama araçları, Balçıkanlı (2011) tarafından geliştirilen Öğretmenler İçin Üstbilişsel Farkındalık Envanteri ve Cheung (2008) tarafından geliştirilen Profesyonel Kimlik ölçeğidir. Nicel veri analizi, öğretim görevlilerinin yüksek üstbilişsel farkındalık ve mesleki kimlik düzeylerine sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, ANOVA testi sonuçları, katılımcılar arasında çalıştıkları üniversite türü, katıldıkları mesleki gelişim etkinliklerinin sayısı ve sertifikaya sahip olup olmadıkları açısından anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Ayrıca, Pearson Korelasyon analizi, üstbilişsel farkındalık ve mesleki kimlik düzeyleri arasında güçlü bir pozitif ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen nitel bulgular, planlama, yansıtıcı pratik, değerlendirme ve mesleki gelişim etkinliklerine katılım gibi üstbilişsel düzeylerini etkileyen faktörlere dikkat çekmiştir. Çalışmanın sonucunda, üstbilişsel farkındalığın öğretmen eğitimine dahil edilmesinin daha güçlü bir mesleki kimlik gelişimi sağlayabileceği sonucuna varılmıştır Çalışma, ileri araştırmalar ve uygulamalar için önerilerle sonuçlanmaktadır.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9196-0618en_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10425396.pdf104253962 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.