Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3799
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTabak, Sanem-
dc.contributor.authorDoğan Yaylak, Derya-
dc.date.accessioned2023-07-24T11:56:16Z-
dc.date.available2023-07-24T11:56:16Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3799-
dc.description.abstractAraştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik farkındalıklarını ve duyarlılıklarını incelemek, onlara eşitlikçi bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemi ve araştırma deseni olarak durum çalışması çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Ordu ilinde bir özel eğitim kurumunda dördüncü sınıfta öğrenimlerine devam eden 10 kız ve 14 erkek toplam 24 öğrenci, amaçlı örnekleme türlerinden uygun örnekleme yöntemine göre seçilmiştir. Söz konusu çalışma kapsamında çalışma grubuna yönelik her hafta 1 ders saati (40 dk) olmak üzere dört hafta sürecek bir dizi etkinlikten oluşan atölye programı uygulanmıştır. Atölye programı sonucunda elde edilen veriler MaxQDA nitel veri analiz programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre: ilkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde toplumsal cinsiyet eşitliği kapsamında öğrencilere yönelik tasarlanıp uygulanan atölyeler ile öğrencilerin toplumsal cinsiyet eşitliğine dair farkındalık durumlarının, görüş ve düşüncelerinin olumlu yönde değişim gösterdiği ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractIn the research, it was aimed to examine the awareness and sensitivity of primary school fourth grade students towards gender equality and to give them an egalitarian perspective. This research was carried out within the framework of case study as a qualitative research method and research design. A total of 24 students, 10 girls and 14 boys, who were studying in the fourth grade in a private education institution in Ordu in the 2021-2022 academic year, were selected as the study group of the research, according to the convenient sampling method, one of the purposive sampling types. Within the scope of the said study, a workshop program consisting of a series of activities that will last for four weeks, 1 lesson hour (40 minutes) each week, was applied to the study group. The data obtained as a result of the workshop program were analyzed using the MaxQDA qualitative data analysis program. According to the results of the research: It has been revealed that the awareness status, views and thoughts of the students about gender equality have changed positively with the workshops designed and implemented for students within the scope of gender equality in the primary school fourth grade social studies course.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectToplumsal Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Farkındalığı, Sosyal Bilgileren_US
dc.subjectGender, Gender Equality Awareness, Social Studiesen_US
dc.titleİlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Yönelik Farkındalıklarının Gelişimi: Bir Durum Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeDevelopment of Primary School 4th Grade Students’ Awareness About Gender Equalıty in Social Studies Course: A Case Studyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8905-4042en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3940-9287en_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10555104.pdf105551043.3 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.