Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3794
Title: | Rekreasyon Alan Kullanım Tercihlerinin Sosyal Medya Verileri Aracılığı ile Belirlenmesi: Giresun İli Örneği |
Other Titles: | Determınıng the Recreatıon Area Usage Preferences Through Socıal Medıa Data Analysıs: Case of Giresun Cıty |
Authors: | Yeşil, Pervin Kalafat, Eda Ordu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü 0000-0003-4395-6881 |
Keywords: | Sosyal Medya, Rekreasyon, Facebook, Instagram, Giresun Kalesi, Kuzalan Tabiat Parkı ve Mavi Göl, Kümbet Yaylası Social Media, Recreation, Facebook, Instagram, Giresun Castle, Kuzalan Nature Park and Blue Lake, Kümbet Plateau |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Fen Bilimleri Enstitüsü |
Abstract: | Rekreasyon tercihleri son zamanlarda,sosyal medya paylaşımları ve tanıtımları
etrafında şekillenmeye başlamıştır. Dijital sirkülasyon ile rekreatif amaçlı alanlar
bulmak, etkinliğini yitirmiş alanların canlanmasını sağlamanın yanı sıra öneri ve
yorumlar ışığında sosyal medya kullancılarını sürekli yönlendirmektedir. Bu araştırma
Giresun Kalesi, Kuzalan Tabiat Parkı-Mavi Göl ve Kümbet Yaylası rekreasyon
alanları için Facebook ve Instagram uygulamalarında paylaşılan fotoğrafları analiz
ederek, sosyal medyanın kullanıcıların rekreasyon tercihleri üzerindeki etkisini
incelemeyi amaçlamıştır.
Çalışma kapsamında Instagram ve Facebook uygulamalarından 2020 yılına
kadar paylaşılan fotoğraflar toplanarak veriye çevrilmiş ve istatistiksel analize tabi
tutulmuştur. Analizler sonucunda en çok paylaşılan fotoğrafların Giresun Kalesi’ne ait
olduğu, kaleden yapılan paylaşımların daha çok deniz manzarası içerdiği tespit
edilmiştir. İkinci sırada paylaşım yapılan alan Kuzalan Tabiat Parkı-Mavi Göl olup,
bu alanda yapılan paylaşımlar daha çok hareketli su yapılarına ait manzaraları
içermektedir. Kümbet yaylasından yapılan paylaşımlarda ise en fazla mesire alanı
çevresinden fotoğraf çekildiği tespit edilmiştir. Fotoğraf çekim noktaları için yoğunluk
analizi yapılmış ve her alan için paylaşım yoğunluğu haritaları hazırlanmış;
yoğunlukların alanların rekreasyonel kullanımının yüksek olduğu noktalarında arttığı
görülmüştür. Oluşturulan kelime bulutunda alanlarla ilgili yapılan yorumlarda en çok
tekrar edilen kelimeler ortaya konulmuştur. Ayrıca analiz sonuçlarını desteklemek
amacıyla anket çalışması yürütülmüştür. Anket çalışması sonucunda, sosyal medya
paylaşımlarının katılımcıların rekreasyon alanı tercihlerini etkilediği ortaya çıkmıştır.
Tüm bu araştırma verileri bir arada değerlendirildiğinde, sosyal medya verileri
ile rekreasyon faaliyetlerinin tespit edilebileceği ve sosyal medya paylaşımlarının
rekreasyon tercihlerini şekillendireceği sonucuna varılmıştır. Recreation preferences have recently started to be shaped around social media posts and promotions on social media. Finding recreational areas with a digital circulation, revitalizing areas that have lost their attractiveness, and constantly guiding social media users considering suggestions and comments. This research aims to examine the impact of social media on users' recreation preferences by analyzing the photos shared on Facebook and Instagram applications for three recreation areas: Giresun Castle, Kuzalan Nature Park-Mavi Göl, and Kümbet Plateau. Within the scope of the study, photos shared from Instagram and Facebook applications from 2020 to the present were collected and statistically analyzed. Because of the analyses, the area where the most photos were shared was Giresun Castle, and it was determined that the posts made from the castle mostly included sea views. The second most shared area is Kuzalan Nature Park-Mavi Göl, and the posts made in this area mostly include views of moving water surfaces. According to the posts made from the Kümbet Plateau, most photos were taken in and around the picnic area. Based on the location of the photo-taking points, density analysis was performed and sharing density maps were prepared for each area. It was observed that the intensity of photography increased at the points where the recreational use of the areas was high. The most repeated words in the comments on social media were revealed with word clouds. In addition, a survey was conducted to support the results of the analyses. Because of the survey, it was found that social media posts affected the recreation area preferences of the participants. All these research data show that recreation activities can be identified with social media data and that social media posts shape people's recreation preferences. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3794 |
Appears in Collections: | Fen Bilimleri Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10383675.pdf | 10383675 | 3.39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.