Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3766
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorProf. Dr. Alkan, Sezai-
dc.contributor.authorSeçim, Ramazan-
dc.date.accessioned2023-06-13T07:16:35Z-
dc.date.available2023-06-13T07:16:35Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3766-
dc.description.abstractBu çalışmada, Ordu ilinde ikamet eden tüketicilerin bal tüketim davranışılarının ve bilinç düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla basit tesadüfi örnekleme yolu ile seçilen 387 kişi ile yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Araştırmada tüketicilerin %38’ini erkekler ve %62’sini ise kadınlar oluşturmuştur. Katılımcıların %15’ini çiftçiler, %15.2’sini serbest meslek sahipleri, %13.4’ünü işçiler, %39.3’ünü memurlar, %4.1’ini emekliler ve %12.9’unu esnaf oluşturmuştur. Tüketicilerin %29.5’inin aylık gelirinin 2500 liradan az olduğu tespit edilmiştir. Tüketicilerin %37.7’sinin 31-40 yaş arasında olduğu ve %0.8’inin ise okuryazar olmadığı belirlenmiştir. Tüketicilerin %48.3’ünde hane genişliği 4 kişinin altında, buna karşın %8.5’inde ise 7 kişi ve üstünde olduğu saptanmıştır. Sosyal güvence bakımından tüketicilerin %66.4’ünün sosyal güvenlik kurumuna bağlı olduğu ve %12.1’inin ise herhangi bir sosyal güvencesinin olmadığı belirlenmiştir. Tüketicilerin %97.4’ü bal tükettiğini %2.6’sı ise bal tüketmediğini belirtmiştir. Yine tüketicilerin %77.3’ü bal aldığı yere güvendiğini, %13.2’si herhangi bir fikri olmadığını ve %9.6’sı ise güvenmediğini belirtmiştir. Aynı zamanda tüketicilerin %65.6’sının satin aldığı bal hakkında bilgi sahibi olduğu belirlenmiştir. Bal tüketenlerin %50.9’u sağlık için bal tükettiği, buna karşın %40.9’u ise balı besin kaynağı olarak tükettiğini belirtmiştir. Tüketicilerin %66.4’ünün haftalık olarak 0,5kg bal tükettiği belirlenmiştir. Aynı zamanda tüketicilerin %15.8'inin arıcılık yaptığı tespit edilmiştir. Tüketicilerin %47'si balın kristalize olmasının balın doğal yapısından kaynaklandığını belirtirken, %62'si ise kristalleşen balı sıcak suda çözdürerek tükettiğini belirtmiştir. Yine tüketicilerin %84’ü marketten aldıkları balın son kullanma tarihine dikkat ettiklerini belirtirken, %61'i ise satın almada balın fiyatının önemli olduğunu belirtmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the honey consumption behaviours and consciousness levels of consumers residing in Ordu province. For this purpose, a faceto-face questionnaire was conducted with 387 people determined by simple random sampling. In the research, 38% of the consumers were men and 62% were women. Also, 15% of the consumers were farmers, 15.2% self-employed, 13.4% workers, 39.3% civil servants, 4.1% retirees and 12.9% tradesmen. It has been determined that 29.5% of the consumers have a monthly income of less than 2500 liras. It was determined that 37.7% of the consumers were between the ages of 31-40 and 0.8% were illiterate. At the same time, it was determined that 48.3% of the consumers had a household size of less than 4 people, whereas 8.5% of them had 7 or more people. In terms of social security, it has been determined that 66.4% of the consumers are affiliated with the social security institution and 12.1% do not have any social security. While 97.4% of consumers consume honey, 2.6% stated that they do not consume honey. Again, 77.3% of consumers stated that they trust where they buy honey, 13.2% have no idea and 9.6% do not trust. At the same time, it was determined that 65.6% of the consumers had information about the honey they bought. Aso, 50.9% of consumers who consume honey stated that they consume honey for health, while 40.9% stated that they consume honey as a food source. It has been determined that 66.4% of consumers consume 0.5kg of honey on a weekly. At the same time, it has been determined that 15.8% of the consumers are beekeeping. While 47% of consumers stated that crystallization of honey is due to the natural structure of honey, 62% stated that they consume crystallized honey by dissolving it in hot water. Again, 84% of consumers stated that they pay attention to the expiration date of the honey they bought from the market, while 61% stated that the price of honey is important in purchasing.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnket, Bal, Ordu İli, Tüketici Bilinci, Tüketici Davranışıen_US
dc.subjectConsumer Behaviour, Consumer Consciousness, Honey, Ordu province, Questionnaire.en_US
dc.titleOrdu İlinde Bal Tüketim Bilincinin ve Tüketici Davranışlarının Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of Honey Consumption Consciousness and Consumer Behaviours in Ordu Provinceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2905-1528en_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10372588.pdf103725883.4 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.