Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3729
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTabak, Sanem-
dc.contributor.authorBayhan, Selin-
dc.date.accessioned2023-03-22T07:50:14Z-
dc.date.available2023-03-22T07:50:14Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3729-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, WebQuest destekli sınıf ortamı ile matematik dersi öğretim programına göre derslerin devam ettiği sınıf ortamında Geometrik Cisimler ve Şekiller konusunda ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi matematiksel söylemlerinin derinlemesine incelenmesi ve karşılaştırılmasıdır. Nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül çoklu durum deseninin kullanıldığı bu çalışmada iki grup belirlenmiş, gruplardan birinde WebQuest destekli öğretim yapılırken diğer grupta öğretim programına göre derslere devam edilmiştir. Grupların ataması yansız olarak yapılmıştır. WebQuest destekli öğretim yapılan sınıfta 36 öğrenci, öğretim programına göre derslerin işlendiği sınıfta 32 öğrenci bulunmaktadır. Verilerin toplanmasında ses kayıt cihazları, araştırmacı notları ve öğrencilerin süreci değerlendirmeye yönelik alan notlarından yararlanılmıştır. Alınan ses kayıtları araştırmacı tarafından yazıya aktarılmış, daha sonra Gee (2005)’nin Söylem Analizi yöntemine göre yedi adımda analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına bakıldığında WebQuest destekli öğretim yapılan gruptaki öğrenci söylemlerinin diğer gruba göre daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır. WebQuest destekli sınıfta öğrencilerin araştırma, sorgulama ve iletişim becerilerini kullanabildikleri bir ortam olduğundan öğrenciler dili öğrenme amaçlı kullanabilmişlerdir. Bu sayede öğrencilerin matematiksel kavramlar hakkındaki bilgileri açığa çıkmıştır. WebQuest, matematiksel iletişim becerilerini geliştirmekte ve matematiksel iletişim sonucunda ortaya çıkan söylemlerle öğrencilerin öğrenmeleri gözlenebilir hale gelmektedir. Öğretim programına göre devam eden sınıfa bakıldığında öğretmenin öğrencileri dili kullanmak için yönlendirmediği, öğrencilerin öğrenmede öğretmene bağımlı olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine and compare the in-class mathematical discourses of primary school sophomore students on Geometric Objects and Shapes in the classroom environment where the lessons continue according to the WebQuest supported classroom environment and the mathematics curriculum. In this study, in which holistic multiple-case design, which is one of the qualitative research methods, was used, two groups were determined. The assignment of the groups was made impartially. There are 36 students in the class with WebQuest supported instruction, and 32 students in the class where the lessons are taught according to the curriculum. Audio recorders, researcher notes and students' field notes to evaluate the process were used to collect the data. The audio recordings taken were transcribed by the researcher and then analyzed in seven steps according to Gee (2005)'s Discourse Analysis method. When the results of the analysis were examined, it was revealed that the student discourse in the group with WebQuest supported instruction was more than the other group. Since the WebQuest supported classroom is an environment where students can use their research, inquiry and communication skills, students were able to use the language for learning purposes. In this way, students' knowledge about mathematical concepts was revealed. WebQuest improves mathematical communication skills and students' learning becomes observable with the discourses that emerge as a result of mathematical communication. Looking at the ongoing class according to the curriculum, it was seen that the teacher did not direct the students to use the language, and the students were dependent on the teacher in learning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik, WebQuest, Söylem Analizien_US
dc.subjectMathematics, WebQuest, Discourse Analysis.en_US
dc.titleİlkokulda Webquest Destekli Matematik Derslerinde Sınıf İçi Söylemlerin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeDepartment Of Classroom Education Investigation Of Classroom Discourse İn Webquest-Assisted Math Lessons At Primary Schoolen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8905-4042en_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10397448.pdf.pdf103974483.42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.