Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3725
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDerin Coşkun, Nihal-
dc.contributor.authorMesta, Emine-
dc.date.accessioned2023-03-22T07:49:20Z-
dc.date.available2023-03-22T07:49:20Z-
dc.date.issued2021-
dc.date.submitted2021-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3725-
dc.description.abstractBu araştırmada, grafik tasarımda esinlenme konusundan yola çıkarak yurt dışında ve yurt içinde grafik tasarım alanında kültürel esinlenme çalışmaları bir çerçevede toplanmıştır. Teze konu olan Adana Karaisalı heybe motifleri şehir hayatının değişen ihtiyaçları ve sanayileşmenin üretimi ucuzlaştırmasının tehdidi altında yok olmakla karşı karşıyadır. Çalışmada, bu motifleri yeniden yorumlayarak dijital tasarımın seramik üzerine dijital baskı ile yeniden gün ışığına çıkarılarak göründüğü farklı uygulamalarla arttırmak hedeflenmiştir. “Kültürel esinlenme konusunda yurt dışında, yurt içinde ortaya çıkan araştırmalar ve eserler incelendiğinde ortaya çıkan sonuç ve yapılması gereken nedir?” sorusu, bu araştırmanın problem cümlesini oluşturmaktadır. Gerçekleştirilen araştırmanın temel materyali 14 heybe motifi Adana ili Karaisalı ilçesi Saklı köyünde yaşayan Nazife Yalçın’ın el işi koleksiyonudur. Tasarımda Adana ilini temsil eden 6 önemli yapı referans alınmış ve araştırmaya ait aile yadigarı 14 heybe motifi ile Türkiye’de bulunan motiflerin literatür taraması ve içerik analizi yapılarak bu yapılar üzerine tasarlanmıştır. Sonuç olarak, grafik tasarımda kültürel esinlenme konusunda literatür incelendiğinde yetersizlikler olduğu görülerek bu araştırma ile alana katkı sağlamak hedeflenmiştir. Araştırma esnasında; günümüze kadar gelen eserler ardı ardına her birinden referans alınmak suretiyle günümüzdeki şekline dönüşmesine kadar meydana gelen süreç incelenmiş, yazılı ve diğer kaynak eserler bir araya getirilmiştir. Grafik tasarım, seramik ve baskı alanları birlikte çalışarak kullanıldığı ürünlerde tasarımın yerellikten çıkarak küreselleşmesini sağlamaktadır. Seramik alanı büyük bir pazar alanına sahiptir. Kültürel illustrasyonların daha çok insana ulaşması için seramiğin üç boyutlu dokusu üzerine uygulama yapılarak daha çok alanda görünür olması gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, on the basis of the subject of inspiration in graphic design, cultural inspiration studies within the field of graphic design, both abroad and inside the country have been gathered in a framework. The saddlebag motifs of Adana Karaisalı, which are the subject of the study, are facing a quick extinction under the changing needs of city life and the threat of industrialization making production cheaper. In the study, it is aimed to reinterpret those motifs and to increase the digital design with digital printing on ceramics and to increase it with different ways of work. "What are the results reached, when the researches and works that emerged within the country and abroad on cultural inspiration are examined and what needs to be done?" questions constitute the problem statement of this research. 14 saddlebag motifs, which belong to handicraft collection of Nazife Yalçın, who at present lives in Saklı village in Adana province of Karaisalı district, constitute the basic material of the research. Within the design, 6 historically important buildings representing the Adana province have served as reference, and 14 saddlebag motifs belonging to the study and the motifs found in Turkey, have been redesigned on those structures via making literature review and content analysis. As a result, it is aimed to contribute to the field with this research, as it has been found out that there are inadequacies when a comprehensive literature review is carried out on cultural inspiration in graphic design. During the research; by taking reference from each of the works that have survived to the present day, the process that took place until its transformation into its current form has been examined, written and other sources have been brought together. In products set forth via using graphic design, both ceramics and printing fields together, it is ensured that the design is globalized by leaving out the locality. Ceramics field has a large market area. In order for the cultural illustrations to reach more people, the three-dimensional texture of the ceramic has been applied to make it visible in more fields.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGrafik Tasarım, Kültürel Esinlenme, Disiplinlerarası, Seramik, Dijital Baskı ve Motifen_US
dc.subjectGraphic Design, Cultural Inspiration, Interdisciplinary, Ceramics, Digital Printing and Motifen_US
dc.titleGrafik Tasarımda Kültürel Esinlenme Ve Seramik Baskı Yöntemi: Adana Bölgesi Heybe Motifleri Uygulamasıen_US
dc.title.alternativeCultural Inspiration And Ceramic Printing Method In Graphic Design: Applicatıon Of Adana Region Saddlebag Motifsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7112-1115en_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10455509.pdf1045550910.36 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.