Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/365
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDoç. Dr. Tağ Kalafatoğlu, Şermin-
dc.contributor.authorKamsız, Selahattin Safa-
dc.date.accessioned2022-08-10T13:20:17Z-
dc.date.available2022-08-10T13:20:17Z-
dc.date.issued2019-
dc.date.submitted2019-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/365-
dc.description.abstractYeni medya gün geçtikçe daha geniş gruplara hitap etmektedir. İnsanlar haber, etkinlik, fikir paylaşımı, eylem gibi aktivitelerini yeni medya üzerinden organize etmektedir. Bu durum yeni medyanın geleneksel medyanın yerini alıp bir adım ileriye gitmesini sağlamaktadır. Yeni medya büyük kitleleri hızlı bir şekilde etkileşim içine sokarak, anlık iletişim sağlayabilmektedir. Bu nedenle yeni medyanın kitleleri harekete geçirme gücü de mevcuttur. Yeni medyanın bu özelliği siyasetçiler ve siyasi partiler tarafından da fark edilmiştir. Siyasi partiler yeni medyanın bu gücünü etkili bir biçimde kullanmak için özellikle seçim kampanyaları dönemlerinde web siteleri ve sosyal medyayı etkin ve aktif bir biçimde yönetmektedirler. Bu tezde siyasi partilerin yeni medya kullanımları konusu incelenmiştir. Siyasi partilerin seçim propagandalarının bir bölümü olan web siteleri ve sosyal medya araçlarındaki paylaşımları incelenmiş ve yorumlanmıştır. Bu paylaşımların söylem ve içerik analizleri yapılarak bazı sonuçlara varılmıştır.en_US
dc.description.abstractNew media is increasingly appealing to larger groups. People organize their activities such as news, events, sharing ideas and actions through the new media. This allows the new media to take the place of the traditional media and go a step further. New media can quickly communicate large audiences and provide instant communication. Therefore, the new media has the power to mobilize the masses. This feature of the new media was also recognized by politicians and political parties. Political parties effectively and actively manage websites and social media, especially during the campaign period, to use this power effectively in new media. In this thesis, the use of new media by political parties is examined. The shares of political parties in websites and social media, which are part of the election propaganda, were examined and interpreted. The discourse and content analyzes of these shares were analyzed and some conclusions were reacheden_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNew Media, Social Media, Politica, Political Party,Yeni Medya, Sosyal Medya, Siyaset, Siyasi Partien_US
dc.titleSiyasi Partilerin Yeni Medya Kullanımları: Türkiye 2015 Seçimleri Örneğien_US
dc.title.alternativeTHE USAGE OF SOCIAL MEDIA OF THE POLITICAL PARTIES: TURKEY 2015 THE INSTANCES OF ELECTIONen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Selahattin_Safa_Kamsiz_Tez.pdf3.16 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.