Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/357
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDr. Öğretim Üyesi Aydar, Deniz-
dc.contributor.authorElkaya, Hakan-
dc.date.accessioned2022-08-10T13:14:53Z-
dc.date.available2022-08-10T13:14:53Z-
dc.date.issued2019-
dc.date.submitted2019-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/357-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Türkiye’de kullanılan kanun metotlarının detaylı olarak incelenmesi ve bu metotların birbirleriyle olan benzerlik ve farklılıkların ortaya koyulmasıdır. Araştırma, betimsel bir çalışmadır. Literatür taraması modeli kullanılmıştır. Araştırmada kanun metotlarında; kanun sazının tarihsel gelişim süreci ve fiziki yapısına yönelik bilgiler, kullanılan makam, usûl, kanun tekniğine yönelik etüt, eser örneklemleri incelenmiştir. Bunun yanı sıra icrada üst düzey performans sergileyen kanun icracıları ve çalgı yapımcıları hakkında da bilgiler verilmiştir. Kanun öğretiminde kullanılan araç ve gereçlerin tanıtımı yapılarak akort sistemine yönelik bilgilendirmeye de yer verilmiştir. İncelenen metotlarda işitsel ve görsel öğelerin fazla kullanılmadığı, belli başlı makamlarla sınırlandırıldığı, arpej tekniğine yönelik çalışmalara fazlaca yer verilmediği, repertuar açısından da sınırlı örneklerin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the qanun methods in detail in Turkey and present the similarities and differences of these methods. The study is a descriptive research. Literature review model was used. The historical development process and information about physical structure of the qanun, the mode that was used,the method (tempo), study, work of art samples about qanun technique were investigated in this study. Besides, information was given about the qanun performers who overperform and musical instrument manufacturers. Information about chord system was also included by introducing materials which are used in qanun education. It was inferred that in examined studies audio visual aids weren’t much used, they are restricted by main modes and don’t consist many studies about rolled chord technique, there are limited samples in terms of reportary as well.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKanun, Kanun Metodu, Tarihsel Gelişim Süreci,Qanun, qanun method, historical development process.en_US
dc.titleKanun Eğitiminde Kullanılan Metot Kitaplarının Karşılaştırmalı İncelenmesien_US
dc.title.alternativeCOMPARATIVE ANALYSIS OF METHOD BOOKS USED IN QANUN EDUCATIONen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10278550.pdf102785501.75 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.