Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/355
Title: 2010-2017 Yılları Arasında Yapılmış Çocuk Film Afişlerinin Göstergebilimsel Analizi
Other Titles: SEMIOLOGY ANALYSIS OF CHILDREN'S FILM BANNERS BETWEEN 2010-2017
Authors: Dr. Öğr. Üyesi Ümer, Engin
Kurt, Nur Olcay
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Keywords: Grafik Tasarım, Afiş, Görsel İletişim, Göstergebilim, Çocuk Film Afişleri,Graphic Design, Banner, Visual Communication, Semiotics, Children Movie Banners
Issue Date: 2019
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Afiş, görsel bir iletişim aracıdır. Afişin amacı anlam iletmek olduğu için içerisinde kodlar içeren söz, biçim ve görüntü öğeleriyle birlikte hedef kitlesine ulaşmayı amaçlamaktadır. Afiş tasarım sürecinde kullanılan öğeler, anlamı aktarırken etkili ve farklı bir şekilde biraraya getirilmelidir. Bu sürecin başarısı estetik, kalıcı ve ikna edici olmasıyla doğru orantılıdır. Tasarlanan afişlerin anlam bütünlüğünü çözümlemek için farklı anlamlandırma kuramları bulunmaktadır. Göstergebilim, iletileri çözümlemede ve anlamlandırmada önemli bir yere sahiptir. Afiş tasarımlarında göstergebilimsel analiz grafik tasarım ve görsel iletişim tasarımı açısından büyük öneme sahiptir. Bu tez çalışmasında, anlamların biraraya getiriliş şekillerini ortaya çıkarmak için göstergebilim kuram ve yöntemlerinden yararlanılmıştır. 2010-2017 yılları arasında çocuk filmleri için tasarlanmış afişler içerisinden Imdb puanları 5 ve üstü olan, çocuk yaş aralığı 5 yaş üstü ve genel izleyici kitlesine hitap eden hayvan ve cansız nesnelerin kişiselleştirildiği çizgi animasyon türünde 10 adet çocuk film afişi tez çalışmasında yer almaktadır. Amacı, mesaj iletmek olan bir iletişim türünün göstergebilimsel açıdan anlamlandırılması ve yapılandırılma biçimlerinin analiz edilmesi gibi konular üzerinde çözümlemelere gidilmiştir. Bu bağlamda afiş tasarımlarının göstergebilimsel açıdan olumlu ve olumsuz yönleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu çalışmasında, afişlerin anlamlandırma bilgisi ışığında gelişim gösterebileceği, dolayısıyla görsel iletişim tekniklerinin bu birikimle anlam viii kazanarak daha yetkin hale gelebileceği, çözümleme örnekleri sayesinde kanıtlanmaya çalışılmıştır.
Banner is a visual communication medium. As the purpose of the banner is to convey meaning; it aims to reach the target audience by use of word, form, and image elements with codes inside. The elements used in banner design process must be united together in an effective and different way while transferring the meaning. The success of this process is directly proportionate to its being aesthetic, abiding and convincing. There are different theories of interpretation to analyze the meaning unity of the designed banners. Semiotics has an important place in analyzing and interpreting messages. Semiotic analysis on banner designs is of great importance in terms of graphic design and visual communication design. In the present thesis, the theories and methods of semiotics were used in order to reveal the way of uniting together of the meanings. In present study that consist of 10 children film banners which have been filmed between 2010-2017 and have high views and appeal to the general audience, the interpretation and the configuration formats of a communication type of whose purpose is to convey message were analyzed in a semiotic point of view. In this context the positive and negative aspects of banner designs have been tried to be revealed in terms of semiotics. It has been tried to be proved in the light of the interpretation information of the banners and therefore it has been tried to prove that visual communication techniques can become more competent by means of those analysis samples with this accumulation.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/355
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10261079.pdf102610793.31 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.