Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/35
Title: | Öğretmen Adaylarının Çevresel Tutumunu Belirlemek Amacıyla Geliştirilen Çevre ’ye Yönelik Tutum Ölçeği: Ordu Üniversitesi Örneği |
Other Titles: | A Study On The Attıtudes Of Teacher Candıdates To Envıronmental Educatıon Of Lıvıng Space Varıatıon Atakan Tuncer Of The Author |
Authors: | Türkiş, Sevda Tuncer, Atakan Ordu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü 0000-0002-1853-8437 |
Keywords: | Çevre eğitimi, tutum, koruma, farkındalık, duyarlılık, koku alma,environmental education, attitude, conservation, awareness, sensitivity, olfaction |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Fen Bilimleri Enstitüsü |
Abstract: | Bu araştırmada öğretmen adaylarının yaşam alanı değişkenliklerinin çevreye yönelik tutumlarında farklılık oluşturma durumları incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2018-2019 Eğitim Öğretim yılı İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Sınıf öğretmenliği ve Fen Bilimleri Öğretmenliği programları öğrencileri tarafından oluşmaktadır. Çalışma grubunda 364’ü kadın, 88’i erkek olmak üzere toplamda 394 öğretmen adayı bulunmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak 4’lü likert tipindeki Çevreye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. 37 maddeden oluşan Çevreye Yönelik Tutum Ölçeği; “Koruma” (9 madde), “Eğitim” (4 madde), “Farkındalık” (4 madde) ve “Duyarlılık” (3 madde) olmak üzere 4 alt faktörden oluşmaktadır. Açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre (20 madde ve açıklanan varyans % 69.70) ölçeğin 4 faktörlü bir yapıda olduğunu göstermektedir. Bireylerin Çevre Eğitimi dersini alma durumları, koku hassasiyetleri, cinsiyet farklılığı ve yaşam alanlarının kırsal ve kentsel bölgeler arasındaki değişimleri bakımından tutum farklılıkları araştırılmıştır. Öğretmen adaylarının lisans eğitim sürecinde çevre eğitimi dersi alıp almasının, kokuya hassasiyetlerinin olmasının çevreye karşı tutum geliştirmesinde önemli olduğu çalışmamızda da tespit edilmiştir. Dersi alan öğrenciler koruma, eğitim ve farkındalık faktör puanları, koku hassasiyeti olan öğrenciler ise duyarlılık faktörü bakımından önemli düzeyde farklılık göstermektedirler.,In this study, it was examined whether teacher candidates' living space variability creates a difference in their attitudes towards the environment. The study group of the research consists of the students of Ordu University Faculty of Education 2018-2019 Academic Year Primary Education Mathematics Teaching, Classroom Teaching and Science Teaching Programs. In the study group, there are 394 teacher candidates in total, 364 of whom are women and 88 are men. In the study, a 4-point Likert-type Environmental Attitude Scale was used as a data collection tool. Environmental Attitude Scale consisting of 37 items; It consists of 4 sub-factors: “Protection” (9 items), “Education” (4 items), “Awareness” (4 items) and “Sensitivity” (3 items). According to the results of exploratory factor analysis (20 items and explained 69.70% of variance), it shows that the scale has a 4-factor structure. Attitude differences were investigated in terms of individuals' taking Environmental Education course, their sensitivity to smell, gender differences and changes in living spaces between rural and urban areas. It has also been determined in our study that teacher candidates' taking environmental education courses during their undergraduate education and their sensitivity to smell are important in developing attitudes towards the environment. Students who take the course differ significantly in terms of protection, education and awareness factor scores, while students with odor sensitivity differ significantly in terms of sensitivity factor. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/35 |
Appears in Collections: | Fen Bilimleri Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10432725.pdf | 10432725 | 749.56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.