Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3309
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorProf. Dr. Taş, Erol-
dc.contributor.authorSarıgöl, Jülide-
dc.date.accessioned2023-01-05T08:55:01Z-
dc.date.available2023-01-05T08:55:01Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3309-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, analojilerin akademik başarı ve tutum üzerine etkisini inceleyen çalışmaları meta-analiz yöntemi ile; fen öğretiminde analoji kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve fen dersine yönelik tutumuna genel etkisini belirlemektir. Literatür taramasında ERIC, EBSCO, Science Direct, Web Of Science, Wiley Online Library ve PreQuest Dissertation and Theses, YÖK Ulusal Tez Merkezi ve ULAKBİM veri tabanları kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda meta-analizin dahil edilme kriterlerini karşılayan 54 çalışma, belirlenen değişkenler kapsamında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen genel etki büyüklüğüne (Hedges g =1.029) bakılarak; fen dersinde analoji kullanımının akademik başarıya etkisinin olumlu yönde yüksek düzeyde, fen dersine yönelik tutuma etkisinin ise (Hedges g =0.627) olumlu yönde orta düzeyde olduğu. tespit edilmiştir. Bu bulgu ülkemiz okullarında analojilerin öğretmen ve öğretim üyeleri tarafından daha uzun süreli kullanılması gereğinini ortaya çıkarmaktadır. Sonuç olarak, okullardaki akademik başarı ve tutumun olumlu yönde gelişmesi için analoji kullanımının arttırılması büyük önem taşımaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to combine the studies examining the effects of analogies on academic achievement and attitude with the meta-analysis method; ERIC, EBSCO, Science Direct, Web of Science, Wiley Online Library and PreQuest Dissertation and Theses, YÖK National Thesis Center and ULAKBİM databases were used in the literature review. For this purpose, 54 studies that met the inclusion criteria of the meta-analysis were analyzed within the scope of the determined variables. By looking at the overall effect size (Hedges g = 1.029) obtained as a result of the research; The effect of using analogy in science lesson on academic achievement is high, and the effect on attitude towards science lesson (Hedges g = 0.627) is moderate in the positive direction. detected. This finding reveals the need for longer-term use of analogies by teachers and faculty members in schools in our country. As a result, it is of great importance to increase the use of analogies for the positive development of academic success and attitude in schools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik Başarı, Analoji, Fen Eğitimi, Meta-Analiz, Tutumen_US
dc.subjectAcademic Achievement, Analogy, Attitude, Meta-Analysis, Science Educationen_US
dc.titleFen Öğretiminde Analoji Kullanımının Akademik Başarı ve Fen Dersine Yönelik Tutuma Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe Effects Of Use Of Analogy In Scıence Teachıng On Academıc Success And Attıtude Towards Scıence Course: A Meta Analysıs Studyen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4077-7351en_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10331105.pdf103311052.41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.