Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/290
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlan, Seyfi-
dc.date.accessioned2022-08-10T11:51:53Z-
dc.date.available2022-08-10T11:51:53Z-
dc.date.issued2017-
dc.date.submitted2017-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/290-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, problem genişletme etkinliklerinin öğrencilerin problem çözme başarısına ve üstbiliş becerisine etkisinin incelenmesidir. Bu doğrultuda araştırma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen üzerine modellenmiştir. Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Rize İli Merkez İlçesi’nde bir ilkokulda, 31’i deney ve 30’u kontrol grubunda olmak üzere, toplam 61 öğrenci ile dokuz hafta boyunca yürütülmüştür. Araştırmada, deney grubunda yer alan öğrencilere problem genişletme etkinlikleri uygulaması yapılırken, kontrol grubunda yer alan öğrencilerin dersleri normal matematik müfredatına göre işlenmiştir. Araştırmada kullanılan veriler; Problem Çözme Başarı Testi ile Üstbilişsel Bilgi ve Beceri Ölçeği (MSA ‘98R) kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin normal dağılım kontrolü Kolmogorov-Smirnov testi ile yapılmıştır. Bağımlı iki grup ortalaması Eş-yapma t-testi (Paired t-test) ile karşılaştırılmıştır. Verilerin analizinde ve sonuçların yorumlanmasında %5 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Araştırma sonucunda, deney grubundaki öğrencilerin uygulama süreci sonunda hem problem çözme başarısında hem de üstbilişsel bilgi ve beceri düzeylerinde artış olduğu görülmüştür. Ayrıca bu artışın deney grubunda, kontrol grubuna oranla daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, problem genişletme etkinliklerinin hem problem çözme başarısında hem de üstbiliş bilgi ve becerilerinde artış sağladığı gözlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlkokul matematik öğretimi, problem çözme, problem genişletme, üstbiliş,Primary mathematics education, problem solving, problem extending, metacognitionen_US
dc.titleProblem Genişletme Etkinliklerinin Problem Çözme ve Üstbilişe Etkisien_US
dc.title.alternativeEFFECT OF PROBLEM EXTENDING ACTIVITIES ON PROBLEM SOLVING AND METACOGNITIONen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10110283.pdf101102834.7 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.