Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2823
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBahtiyar Karadeniz, Cemile-
dc.contributor.authorYavuz, Cevit-
dc.date.accessioned2022-08-17T08:04:04Z-
dc.date.available2022-08-17T08:04:04Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationYAVUZ Cevit ve KARADENİZ B. Cemile,Sınıf Öğretmenlerinin Motivasyonunun İş Tatmini Üzerine Etkisi,Uluslararası Sosyal Araş tırmalar Dergisi, vol. 2, no. 9, ss. 507-519, 2009.en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2823-
dc.description.abstractEğitimin kalitesini ve niteliğini etkileyen en önemli faktör öğretmendir. Bu nedenle öğretmenlerin iş tatmini ve motivasyonu konusu, hem öğretmenler hem de öğretmenlerin görev yaptıkları eğitim kurumları için önemlidir. Öğretmenlerin motivasyon ve iş tatminlerinin yüksek ya da düşük olması onların ortaya koyacakları hizmetin kalitesini de etkileyecektir. Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin motivasyonunun iş tatmini üzerine etkisinin boyutları incelenmeye çalışılmıştır. Bu bağ lamda iş tatminini etkileyen faktörler; sosyal imkan, çalışma ortamı, ihtiyaçlar, terfi ve ödüllendirme sistemi, verilen görevler ve eğitim seviyesi olarak altı grupta incelenmiştir. Demografik özeliklerde ise; cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim seviyesi, meslekte hizmet süresi ve kurumdaki hizmet süresi dikkate alınmıştır. tatminini etkileyen faktörler ile demografik özellikler arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığı istatistiksel olarak analiz edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe most important factor affecting the quality and feature of education is the teacher. So, the issue of the job satisfaction and motivation of primary teachers is vitally important for both the teachers and education institutions. Whether motivation and job satisfaction of the teachers is at high or low level will directly affect the level of service they are performing. In this study it is aimed searching the dimensions of the effect on job satisfaction of motivation of class teachers. In this context, the factors affecting job satisfaction, social facilities, working environment, needs, promotion and rewarding system have been examined as the tasks and level of education in six groups. In demographic features sex, age, marital status, education level, profession service period in the profession have been taken into account. Whether there are factors affecting job satisfaction and demographic features have been statistically analized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectClass teachers, job satisfaction, motivationen_US
dc.subjectSınıf öğretmenleri, iş tatmini, motivasyonen_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Motivasyonunun İş Tatmini Üzerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect on job satisfaction of the motivation of class teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR103946en_US
dc.contributor.authorIDTR137635en_US
Appears in Collections:Sinema ve Televizyon

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sınıf Öğretmenlerinin Motivasyonunun İş Tatmini Üzerine Etkisi.pdf180.01 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.