Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2784
Title: | Muallim İsmail Hakkı Bey’in Bestecilik Yönü ve Ferahfeza |
Authors: | Karaduman, İrfan Ordu Üniversitesi |
Keywords: | Müzik, Peşrev, Muallim İsmail Hakkı Bey |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi |
Abstract: | Türk mûsıkîsinin yapı taşlarından birisi makamsal yapısıdır. Bestekârların makam ve usûl konusuna hâkimiyetleri, bu alanda oluşturacakları eserlerin kalitelerini doğrudan etkilemektedir. Muallim İsmail Hakkı Bey, bestekârlık alanında kendisini unutulmazlar arasına yerleştirmeyi başarmıştır. Klasik üslûp olarak bilinen üslûbu çok iyi kavramış ama zaman zaman bu üslûbun dışına çıkarak özgün nitelikte besteler de vermiştir. Muallim İsmail Hakkı Bey, döneminin mûsıkî üslûbunun dışına çıkmış olsaydı kuvvetle muhtemel unutulurdu. Ferahfeza makamı, bazı yönleriyle başka makamlarla karıştırılmıştır. Bazı bestekârların makamları birbirine karıştırması durumu, bu makam için de geçerlidir. Sultanîyegâh makamı ile içi içe kullanılan ve bazı bestekârlar tarafından birbirinden ayrılamayan ferahfeza makamı, Muallim İsmail Hakkı Bey tarafından net biçimde anlaşılmış ve ustaca kullanılmıştır. Bu çalışmada, Muallim İsmail Hakkı Bey’e ait ferahfeza Peşrev’in analizi yapılacak ve bestekârlık özellikleri ortaya konmaya çalışılacaktır. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2784 |
Appears in Collections: | Müzik |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Muallim İsmail Hakkı Bey'in Bestecilik Yönü ve Ferahfeza Peşrevinin İncelenmesi.pdf | 91.2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.