Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2731
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGündoğdu, Yusuf Bahri-
dc.date.accessioned2022-08-17T07:27:03Z-
dc.date.available2022-08-17T07:27:03Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationGündoğdu, Yusuf Bahri (2014). Suudi Arabistan Türk Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sorunları. Milli Eğitim Dergisi(201), 125-148.en_US
dc.identifier.uridhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/201.pdf-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2731-
dc.descriptionThe aim of this study is to find out what difficulties Turkish teachers working in Saudi Arabia have. There are 8 Turkish schools throughout Saudi Arabia which have been established and financed all by Turkish citizens, under the control and support of Turkish Ministry of National Education and Riyadh Turkish Embassy. Being totally subject to Turkish educational system, there are 305 teachers who were sent by Turkish Ministry of National Education and 5729 students in the date of May 2012. According to the results of the research, the dominant factor why teachers prefer Saudi Arabia is the “Islamic holy cities”. They think the “physical capacities” of their schools not sufficient for education and they mostly have difficulties about “medical” services. Key Words: Teachers’ problems, abroad service, Turkish school, Saudi Arabiaen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Suudi Arabistan Türk okullarında görev yapan öğretmenlerin sorunlarını tespit etmektir. Suudi Arabistan’da Türk vatandaşlarının çabalarıyla kurulmuş, MEB ve Riyad Büyükelçiliği himayelerinde eğitim veren 8 Türk okulu bulunmaktadır. Tümüyle Türk eğitim sisteminin uygulandığı bu okullarda Mayıs 2012 tarihi itibariyle MEB tarafından gönderilen 305 öğretmen görev yapmakta ve 5729 öğrenci eğitim almaktadır. Araştırmada tarama yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Gönüllülük esasına göre 226 öğretmen araştırmaya katılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin Suudi Arabistan’ı tercih etmelerindeki en önemli faktör “kutsal mekânlar”dır. Öğretmenler görev yaptıkları okulların “fiziki koşulları”nı eğitim-öğretim için yeterli bulmazken en çok “sağlık”la ilgili konularda sıkıntı yaşamaktadırlar.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMilli Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen sorunları, yurt dışı öğretmenlik görevi, Türk okulu, Suudi Arabistan, Milli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.titleSuudi Arabistan Türk Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sorunlarıen_US
dc.title.alternativeThe Dıffıcultıes Turkısh Teachers Workıng In Saudı Arabıa Haveen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
Appears in Collections:Felsefe ve Din

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SUUDİ ARABİSTAN EĞİTİM SİSTEMİ (1).pdf635.54 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.