Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2730
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gündoğdu, Yusuf Bahri | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-17T07:26:23Z | - |
dc.date.available | 2022-08-17T07:26:23Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Gündoğdu, Yusuf Bahri (2013). DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINI DEĞERLENDİRME YETERLİKLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ). Milli Eğitim Dergisi(198), 237-258. | en_US |
dc.identifier.uri | dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/198.pdf | - |
dc.identifier.uri | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2730 | - |
dc.description | In this research, student assesment competency of the primary religious teachers was studied. This research done in the primary schools of İstanbul comprised the public and private school religious teachers. In the research, “relational scan” model and “questionnare” technique were used. The 557 questionnares attained from the 16 districts of İstanbul were analysed by Statistics Program for Social Sciences (SPSS). According to the results of the research, the gender, the being from the branch or not, the service length, the type of institution, the measurement and evaluation training in in-service and the perception of competency brought about in significant differences in the evaluation competency of the teachers. According to the results of the research, the religious teachers were competent in the evaluation of the success of the students. Key Words: Measurement, evaluation, eduquacy, Religious Culture and Ethics Course, success evaluation | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Öğrenci Başarısını Değerlendirme Yeterlikleri” araştırılmıştır. İstanbul örneğinde yürütülen çalışma, 2008-2009 yılında ilköğretim okullarında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine giren resmi-özel okul öğretmenlerini kapsamaktadır. Araştırmada “ilişkisel tarama” modeli ve “anket” tekniği kullanılmıştır. İstanbul’un 16 ilçesinden elde edilen 557 anket verisi, SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre cinsiyet, branştan/branş dışı olma, hizmet süresi, kurum türü, hizmet içinde ÖD eğitimi alma ve yeterlik algısı öğretmenlerin ÖD yeterliklerinde anlamlı farklılaşmalara yol açmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre, DKAB öğretmenleri öğrencilerin başarısının değerlendirilmesinde yeterlidirler. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Milli Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ölçme, değerlendirme, yeterlik, DKAB dersi, başarı değerlendirme | en_US |
dc.title | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Öğrenci Başarısını Değerlendirme Yeterlikleri (İstanbul Örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Relıgıous Culture And Ethıcs Course Teachers’ Student Evaluatıon Competencıes (The Case Of Istanbul) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Ordu Üniversitesi | en_US |
Appears in Collections: | Felsefe ve Din |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TEZİM DOKTORA.pdf | 5.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.