Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/248
Title: | Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi (Ordu İli Örneği) |
Other Titles: | Evaluation of Life Sciences Course Curriculum Based On Teachers Views (Ordu Sample) |
Authors: | Kalafatcı, Ömer Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Keywords: | Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı, öğretmen görüşleri, program değerlendirme,Life Sciences course curriculum, teachers’ views, curriculum evaluation |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Abstract: | Bu araştırma, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının temel ögelerinin
öğretmen görüşlerine göre incelenmesi amacıyla veri toplamaya yönelik betimsel
nitelikli tarama modelli bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ordu-Altınordu
ilçesi kapsamında 33 ilkokulda görev yapan 387 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri
toplama aracına yapılan güvenirlik ve geçerlik analizi sonucunda Cronbach Alpha
güvenirlik katsayısı 0.974 olarak bulunmuştur. Verilerin analizi bilgisayarda SPSS
18.0 istatistik programı kullanılarak yapılmış ve dağılımın özellikleri incelendikten
sonra frekans/yüzde hesaplamaları, bağımsız t-testi, tek faktörlü varyans analizi
(ANOVA), Tamhane ve Tukey testleri uygulanmıştır. Sonuç olarak; programda yer
alan kazanımların, bilimsel araştırma ve öğrenme merakını artırıcı, yaratıcılığı ve
üstbilişsel becerileri geliştirir nitelikte olmaları gerektiği; programda yer alan
etkinliklerin bilgi olarak doyuruculuğu, süre olarak yeterliği, bilimsel araştırma
merakını artırması ve etkinlik sayısının yeterli olması konularında düzenlemeler
yapılması gerektiği; temaların ilgi çekici metinler ve konu başlıkları içermesi, içerik
olarak yeterli ve doyurucu bilgi taşıması, temaların içerdiği bilgi ve kavramların
öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyelerine uygunluğu noktalarında düzenlemeler
yapılmasının olumlu olacağı görülmüştür. Ayrıca programdaki ölçme değerlendirme
yöntemlerinin yeterli olmadığı, programa farklı yöntem ve tekniklerin eklenmesinin
uygun olacağı tespit edilmiştir. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının tüm
boyutlarıyla eksik yönlerinin gözden geçirilmesi, bilimsel gelişme ve yeniliklere bağlı
olarak yetersiz görülen kısımlarının güncellenmesi ve daha işlevsel hale getirilmesi
gerektiği sonucuna ulaşılmıştır., This research is a descriptive screening model study for collecting data in order to examine the basic elements of the Life Science lesson curriculum according to teacher opinions. The study group of the study is composed of 387 class teachers working in 33 primary schools in the Ordu-Altınordu district. As a result of the reliability and validity analysis performed on the data collection tool, the Cronbach Alpha reliability coefficient was found to be 0.974. Analysis of the data was done by using SPSS 18.0 statistical program and frequency / percentage calculations, independent t-test, one-way variance analysis (ANOVA), Tamhane and Tukey tests were applied after analyzing the characteristics of the distribution. As a result; it has been found that the achievements in the program should be of a quality that enhances the curiosity of scientific research and learning, and develops creativity and metacognitive skills; That the activities taking place in the program should be done in the fields of sufficiency as information, sufficiency as time, increase of curiosity of scientific research and sufficient number of activities; It has been seen that the themes should be organized with interesting texts and topics, adequate and satisfactory information as content, and information and concepts included in the themes in accordance with the readiness levels of the students. In addition, the evaluation methods in the program are not enough, adding different methods and techniques to the program will be appropriate. It has been achieved that all aspects of the Life Science curriculum should be overlooked, that the parts that are considered inadequate and so scientific development and innovations should be updated and made more functional. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/248 |
Appears in Collections: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
omer_kalafatcı_tez.pdf | 6.75 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.