Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/228
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAdıgüzel, Elçin-
dc.date.accessioned2022-08-10T11:12:29Z-
dc.date.available2022-08-10T11:12:29Z-
dc.date.issued2016-
dc.date.submitted2016-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/228-
dc.description.abstractBir toplumun her alanında yaşanan değişim ve dönüşümler sinemada karşılığını bulmaktadır. Türk Sineması için de aynı durum geçerli olup son yirmi yılda dünya üzerinde dramatik bir seyir izleyen toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal olmak üzere pek çok alanda gerçekleşen değişim ve dönüşümler sinemayı doğrudan etkilemiştir. İlk filmi C Blok ile 1999’dan beri topluma ayna tutan Zeki Demirkubuz, filmlerinde konu edindiği toplumsal olaylar ve karakterleri ile anılan gelişmelere tanıklık etmektedir. Yeni Türk Sinemasının başlıca isimlerinden Zeki Demirkubuz olarak filmlerinde sunduğu toplumsal gerçekçi perspektif ile dikkat çekmektedir. Bu çalışma ile yönetmenin filmleri ile evrilen toplumdaki olay ve figürlere getirdiği bakış açısı değerlendirme konusu yapılmaktadır. Bu çerçevede yönetmenin C Blok (1994), Masumiyet (1997), Üçüncü Sayfa (1999), Yazgı (2001), İtiraf (2001), Bekleme Odası (2003), Kader (2006), Kıskanmak (2009), Yeraltı (2012) ve Bulantı (2015) olmak üzere 10 filmi kronolojik sırası ile tematik film çözümlemesi yönteminden yararlanılarak analiz edilmiş ve filmlerin toplumsal olan ile kurduğu bağ betimlenmeye çalışılmıştır. Yönetmenin filmleri hakkında genel bir fikir verme hedefinin yanı sıra, Demirkubuz filmlerine konu olan erkek ve kadın yaşantıları, toplumsal gerçekçilik bağlamında ayrıntılı biçimde irdelenmektedir. Keza toplumdaki gerçeklik ile Demirkubuz filmlerinin dramatik uzayı arasında bir bağ kurulmasına odaklanılarak konuya ilişkin gelecek çalışmalara yeni bir boyut kazandırılmak istenmektedir.,Bir toplumun her alanında yaşanan değişim ve dönüşümler sinemada karşılığını bulmaktadır. Türk Sineması için de aynı durum geçerli olup son yirmi yılda dünya üzerinde dramatik bir seyir izleyen toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal olmak üzere pek çok alanda gerçekleşen değişim ve dönüşümler sinemayı doğrudan etkilemiştir. İlk filmi C Blok ile 1999’dan beri topluma ayna tutan Zeki Demirkubuz, filmlerinde konu edindiği toplumsal olaylar ve karakterleri ile anılan gelişmelere tanıklık etmektedir. Yeni Türk Sinemasının başlıca isimlerinden Zeki Demirkubuz olarak filmlerinde sunduğu toplumsal gerçekçi perspektif ile dikkat çekmektedir. Bu çalışma ile yönetmenin filmleri ile evrilen toplumdaki olay ve figürlere getirdiği bakış açısı değerlendirme konusu yapılmaktadır. Bu çerçevede yönetmenin C Blok (1994), Masumiyet (1997), Üçüncü Sayfa (1999), Yazgı (2001), İtiraf (2001), Bekleme Odası (2003), Kader (2006), Kıskanmak (2009), Yeraltı (2012) ve Bulantı (2015) olmak üzere 10 filmi kronolojik sırası ile tematik film çözümlemesi yönteminden yararlanılarak analiz edilmiş ve filmlerin toplumsal olan ile kurduğu bağ betimlenmeye çalışılmıştır. Yönetmenin filmleri hakkında genel bir fikir verme hedefinin yanı sıra, Demirkubuz filmlerine konu olan erkek ve kadın yaşantıları, toplumsal gerçekçilik bağlamında ayrıntılı biçimde irdelenmektedir. Keza toplumdaki gerçeklik ile Demirkubuz filmlerinin dramatik uzayı arasında bir bağ kurulmasına odaklanılarak konuya ilişkin gelecek çalışmalara yeni bir boyut kazandırılmak istenmektedir.en_US
dc.description.abstractThe changes and transformations in every aspect of a society are found in the cinema.The same is true for Turkish Cinema, the changes and transformations that have taken place in many areas, social, cultural, economic and political, which have followed a dramatic course on the world in the last two decades have directly affected the cinema.Zeki Demirkubuz who has reflected society since 1999 with his first film C Block, testifies to the mentioned developments with social events and characters in his films. Zeki Demirkubuz, one of the main names of the new Turkish Cinema, draws attention with his social realistic perspective in his films. In this study, the director’s own perspective on events and figures in evolving society has evaluated with his films. In this frame, the directors 10 films, C Blok (1994), Masumiyet (1997), Üçüncü Sayfa (1999), Yazgı (2001), İtiraf (2001), Bekleme Odası (2003), Kader (2006), Kıskanmak (2009), Yer altı (2012) and Bulantı (2015) were analyzed chronologicallyby using the thematic film analysis method in order to describe the bond that the films have established with the society. Besides the aim of giving a general idea about the director's films, the male and female experiences which are the subject of Demirkubuz films are examined in detail in the context of social realism. It is also aimed to give a new dimension to future work related to the subject by focusing on the connection between reality in society and the dramatic space of Demirkubuz films.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZeki Demirkubuz Sineması, Toplumsal Gerçekçilik, Sinema, Sanat,Zeki Demirkubuz’s Cinema, Social Realism, Cinema, Arten_US
dc.titleToplumsal gerçekçilik akımı perspektifinden Zeki demirkubuz sineması’nın incelenmesien_US
dc.title.alternativeFrom the perspective of social realism zeki demirkubuz’s cinemaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10132295.pdf101322952.56 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.