Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1885
Title: Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki Öğrenme Alanlarına İlişkin Özyeterliklerinin İncelenmesi
Authors: Zayimoğlu Öztürk, Filiz
Ordu Üniversitesi
TR10408
Keywords: Learning Strands
Öğrenme Alanları
Özyeterlik
Self-efficacy
Social Studies Teachers
Sosyal Bilgiler Öğretmenleri
Issue Date: 2013
Publisher: Cumhuriyet International Journal of Education
Citation: Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE e–ISSN: 2147-1606 Vol 2 (2), April 2013, pp. 25-42
Abstract: Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin ilköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan öğrenme alanlarına ilişkin özyeterlik düzeylerinin incelenmesidir. Bu doğrultuda çalışma kapsamında ilköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Öğrenme alanlarına ilişkin özyeterlikleri ile ilgili literatür incelenmiş ve Delphi tekniği ile uzman görüşüne başvurularak “Sosyal Bilgiler Öğrenme Alanlarına İlişkin Yeterlikler” geliştirilmiştir. Bu yeterlik listesi 5’li likert ölçeğinden oluşan özyeterlik maddelerine dönüştürülmüş ve bu yeni ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışması Ordu ve Giresun illerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2009-2010 öğretim yılında Türkiye’de NUTS I düzeyinde belirlenen İstanbul, Tekirdağ, Muğla, Bilecik, Ankara, Isparta, Niğde, Zonguldak, Artvin, Erzincan, Bingöl ve Şırnak illerinde görev yapmakta olan Sosyal Bilgiler öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesi sürecinde betimsel ve kestirimsel istatistikî süreçler kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmenler özyeterlik ölçeğinin genelinden yüksek özyeterliklere sahip bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerin özyeterlik puanları cinsiyet ve mesleki kıdeme göre değişmez iken; mezun olunan branş ve öğrenim durumu gibi bağımsız değişkenlerin özyeterlikler üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.
The aim of this research is to investigate the self-efficacy of social studies teachers regarding the learning strands of primary school social studies curriculum. Accordingly, studies on the efficacy of social studies teachers have first been examined and then “Social Studies Teacher Subject Matter Standards” was developed by requesting opinions of specialists with a method called “Delphi”. The standards, then, have been turned into self-efficacy items which have been designed in a 5 degree likert style scale. The validity and credibility studies of this new scale were carried out with the teachers in Ordu and Giresun provinces. The scope of this research consists of social studies teachers on duty throughout Turkey during the 2009-2010 educational year. The sampling study group of the research includes social studies teachers in İstanbul, Tekirdağ, Muğla, Bilecik, Ankara, Isparta, Niğde, Zonguldak, Artvin, Erzincan, Bingöl and Şırnak provinces which was decided on the basis of NUTS 1. The sampling group consists of 3806 teachers. Descriptive and predictory statistical methods were used in the process of analyzing. According to the findings, it has been found that social studies teachers in general have a high level of self-efficacy in learning strands. Besides, it was determined that although teachers’ self-efficacy levels are not significantly different based on gender and length of service, independent variances such as graduation major and graduation level do differ.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1885
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cumhuriyet Eğitim Dergisi.pdf488.8 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.