Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1880
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCoşkun, Mehmet-
dc.contributor.authorZayimoğlu Öztürk, Filiz-
dc.date.accessioned2022-08-16T10:41:35Z-
dc.date.available2022-08-16T10:41:35Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationUluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,Nisan 2015en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1880-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilkokul1., 2. ve 3. sınıf kademelerinde okutulan Hayat Bilgisi dersine yönelik öğrenci tutumlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Bu kapsamda araştırmanın çalışma grubunu Samsun ve Giresun illerinde bulunan ilkokulların 2. ve 3. sınıflarında öğrenim görmekte olan 300 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunda bulunan öğrencilerin 165’ikız135’i ise erkektir. Öğrencilerin 117’si ikinci sınıfta183’ü ise üçüncü sınıfta öğrenim görmektedir. Ölçeğin geçerlik çalışmaları kapsamında başlangıçta açımlayıcı faktör analizi çalışmalarına yer verilmiştir. Araştırmanın açımlayıcı faktör analizi SPSS 17 paket programıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada uygulanan faktör analizi sonuçlarına göre; ölçeğin Kaiser Meyer Olkin (KMO) değeri 0.906 bulunmuştur. Bartlett küresellik testi sonucu olarak 2431,319 tespit edilmiştir. Ölçeğin bütününe ilişkin Cronbach alpha güvenirlik katsayısı ise 0,747 bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda “Hayat Bilgisi Dersine Yönelik Tutum Ölçeği”nin, ilkokul seviyesinde öğrenim gören öğrencilerin tutumlarını belirlemek amacıyla kullanılabileceği görülmüştür. Okuma becerilerinin yeterli olmaması nedeniyle birinci sınıf öğrencilerinin ölçeği öğretmen yardımıyla, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerinin de bireysel olarak doldurmaları önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop an attitude scale which is valid and reliable towards life studies lesson in order to measure students’ attitudes who are attending 1st, 2nd and 3rd grade levels. The study group of this study consists of 300 2nd and 3rd grade students who are being educated in Samsun and Giresun provinces’ elementary schools. The study group consists of 165 girls and 135 boys. 117 students are being educated in 2nd grade and 183 in 3rd grade. The exploratory validity study was administered within the validity studies of the scale. The exploratory validity study was conducted by SPSS 17 software. According to the exploratory factor analysis results; Kaiser Meyer Olkin (KMO) value of the scale is 0.906. Bartlett sphericity test value is detected as 2431,319. The Cronbach alpha reliability coefficient is detected as 0,747 for the whole scale. As a consequence of the study, it was seen that “Life Studies Lesson Attitude Scale” might be used to detect the attitude levels of the elementary school students. Due to the literacy insufficiency, it is recommended that the students of 2nd grade should have the teacher assistance, and the 3rd grade students complete it individually.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçımlayıcı Faktör Analizien_US
dc.subjectAttitude Scaleen_US
dc.subjectConstruction Validityen_US
dc.subjectExploratory Factor Analysisen_US
dc.subjectGüvenirliken_US
dc.subjectHayat Bilgisi Dersien_US
dc.subjectLife Studies Courseen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.subjectTutum Ölçeğien_US
dc.subjectYapı Geçerliğien_US
dc.titleHayat Bilgisi Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeDeveloping An Attitude Scale Towards Life Studieslesson: Validity and Reliability Studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR10408en_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hayat bilgisi uteb.pdf530.1 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.