Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1879
Title: 7. Sınıf Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Sosyal Bilgiler
Other Titles: Social Studies from the Perspective of 7th Grade Students
Authors: Keçe, Murat
Öztürk, Talip
Ordu Üniversitesi
TR180821
TR50557
Keywords: Nitel Araştırma
Öğrenci Görüşleri
Qualitative Research
Social Studies Education
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Student Opinions
Issue Date: 2015
Publisher: Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Citation: Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Ekim 2015
Abstract: Araştırmanın amacı, öğrencilerin bakış açısıyla sosyal bilgiler dersinin onlar için ne ifade ettiğini ve nasıl bir algıya sahip olduklarını incelemektir. 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik algılarını ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma, betimsel tarama modelinde nitel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara’nın Sincan, Yenimahalle ve Polatlı ilçelerindeki 4 farklı ortaokulun 7. sınıfında öğrenim görmekte olan 196 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında uzman görüşüne dayalı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu 7 sorudan oluşan bir ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler ışığında 7. sınıf öğrencilerinin bakış açısıyla sosyal bilgiler dersinin nerede olduğuna ilişkin önemli sonuçlara ulaşılmıştır.
The purpose of the study is to examine students’ perspectives regarding to social studies and what it means for them. The study, which aims to reveal perceptions of seventh grade students for social studies, is a descriptive model of a qualitative study. The study group consists of 196 seventh grade students who are studying in Sincan, Yenimahalle, Çankaya and Polatlı districts at four different secondary schools. In order to collect data, a 7-itemed, semi-structured, open-ended survey was developed by the researchers based on expert opinions as a measuring tool. In the light of the data obtained in the study, the 7th grade students revealed some useful findings and significant results.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1879
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2000494007_298-310 talip öztürk21.pdf520.72 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.