Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1878
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZayimoğlu Öztürk, Filiz-
dc.date.accessioned2022-08-16T10:40:13Z-
dc.date.available2022-08-16T10:40:13Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationİlköğretim Online, 13(4), 1156-1170, 2014en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1878-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, “İlköğretim Kurumları Standartları”nın il uygulamalarına yönelik il eğiticilerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, Türkiye’nin 81 ilinden toplam 214 eğitimcinin katılımıyla gerçekleştirilen İKS İl eğiticileri Eğitimine katılan İKS il eğiticilerine uygulanmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen “İKS Anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik tekniklerinden yüzdeden yararlanılmış ve ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için 5’li likert türünde 40 maddelik bir anket geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 18.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiş, güven aralığı p≤0.05 olarak alınmıştır. Araştırma bulgularına göre, İKS il eğiticilerinin illerde yürütülen uygulamalara yönelik görüşlerinin cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem ve görev türü değişkenleri ile bazı ölçek maddeleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the opinions of provincial instructors about applications of “primary school standards” in provinces. This research, designed as survey, was conducted with the participation of 214 educators who work in 81 provinces throughout Turkey. The data was collected with a questionnaire developed by the researcher. The analysis of the data was conducted with percentages and chi-square test. A Likert type questionnaire with 40 question items was developed to collect the data. The data was analyzed using SPSS 18.0 edition and the reliability range of the analysis was taken as p≤0.05. According to results of the research, significant correlations were found among gender, professional experience, educational status and economical level of classrooms regarding PSS (İKS) applicationsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİlköğretim Onlineen_US
dc.relation.isversionofhttp://dx.doi.org/10.17051/io.2014.54428en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEducators’ Opinionsen_US
dc.subjectİKS İl Eğitici Görüşlerİen_US
dc.subjectİKS İl Uygulamalarıen_US
dc.subjectİlköğretim Kurumları Standartlarıen_US
dc.subjectPrimary School Standardsen_US
dc.subjectProvincial Applicationsen_US
dc.titleEducators Opinions about Applications of “Primary School Standards”en_US
dc.title.alternative“İlköğretim Kurumları Standartları”nın Uygulanmasına Yönelik İl Eğiticilerinin Görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR10408en_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İlköğretimonline filiz.pdf374.58 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.