Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1877
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖztürk, Talip-
dc.contributor.authorZayimoğlu Öztürk, Filiz-
dc.date.accessioned2022-08-16T10:36:32Z-
dc.date.available2022-08-16T10:36:32Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 6, Sayı: 14, Sosyal Bilgiler Öğretimi Özel Sayısı, 2013en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1877-
dc.description.abstractBu çalışmada Kanada’nın Ontario Eyaleti 2004 yılı Sosyal Bilgiler Öğretim Programı tanıtılmış ve bu programla Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı 2005 yılı Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının yapıları, temel alınan yaklaşım, içerik, amaç, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme yaklaşımları bakımından incelenmiştir. Çalışmada Ontario Sosyal Bilgiler Öğretim Programı tarihi temellerinden itibaren incelenerek günümüzde uygulanan müfredat ile ilgili bilgiler verilmiş, ancak sayfa sınırlılığı nedeniyle Türkiye’de uygulanan Sosyal Bilgiler Öğretim Programına ayrıntılı şekilde yer verilmemiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; programların uygulandıkları sınıf seviyeleri, öğrenme alanları ve ünitelerin sınıflara göre dağılımı, programın amaçları, programda yer alan kazanım sayıları ve kazanımların derecelendirilmesi bakımından farklılıklar bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was intended to introduce Social Studies Curriculum of Ontario Province of Canada which was implemented in 2004, then its comparison with The Turkish Social Studies Curriculum which was implemented in 2005 in terms of structures, approaches, contents, purposes, learning-teaching processes and assessment-evaluation approaches. Ontario Social Studies Curriculum was examined from its historical roots until the current status; however Turkish Social Studies Curriculum is not examined in detail but examined in a comparative way. Document analysis, which is one of Qualitative research methods, was conducted in the research. In conclusion, it has been found that there are differences in class levels covered by the curricula, distribution of learning strands and units in grades, purposes, number of expectations and their classifications.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectComparative Educationen_US
dc.subjectCurriculum Developmenten_US
dc.subjectKarşılaştırmalı Eğitimen_US
dc.subjectOntario Social Studies Curriculumen_US
dc.subjectOntario Sosyal Bilgiler Öğretim Programıen_US
dc.subjectProgram Geliştirmeen_US
dc.titleKadana (Ontario) Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Bu Programın Türkiye Sosyal Bilgiler Öğretim Programıyla Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeCanadian Ontario Province Social Studies Curriculum and Its Comparison with the Turkish Social Studies Curriculumen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR10408en_US
dc.contributor.authorIDTR50557en_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5000041605-5000056862-1-PB.pdf666.41 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.