Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1876
Title: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Öğrenme Alanlarına İlişkin Özyeterlik Düzeylerinin İncelenmesi
Other Titles: Investigation of Social Studies Teacher Candidates’ Self-Efficacy in the Learning Strands of Social Studies Curriculum
Authors: Zayimoğlu Öztürk, Filiz
Ordu Üniversitesi
TR10408
Keywords: Learning Strands
Öğrenme Alanları
Özyeterlik
Pre-service Social Studies Teachers
Self-efficacy
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları
Issue Date: 2013
Publisher: Gaziantep University Journal of Social Sciences
Citation: Gaziantep University Journal of Social Sciences (http://jss.gantep.edu.tr) 2013 12(3):545-565 ISSN: 1303-0094
Abstract: Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının ilköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan öğrenme alanlarına ilişkin özyeterlik düzeylerinin incelenmesidir. Bu doğrultuda çalışma kapsamında Delphi tekniği ile uzman görüşüne başvurularak “Sosyal Bilgiler Öğrenme Alanlarına İlişkin Özyeterlik Ölçeği” geliştirilmiştir. Araştırma, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi Anabilim Dalı son sınıf öğrencilerinin bulunduğu Gazi, 100.Yıl, Adıyaman, Dicle, Cumhuriyet, Gaziosmanpaşa, Ondokuz Mayıs, Muğla ve Balıkesir Üniversiteleri’nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ulaşılması planlanan örneklem sayısı 549 olarak tespit edilmiştir. Özyeterliklerin öğretmen adayları açısından cinsiyet, öğrenim türü, üniversite ve akademik ortalama değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının aldıkları puanlar cinsiyet ve akademik ortalamaya göre değişmez iken, öğrenim türü ve üniversite değişkeni özyeterlik puanları üzerinde etkili olmuştur.
The aim of this research is to investigate the self-efficacy of social studies teacher candidates regarding the learning strands of primary school social studies curriculum. Accordingly, “Social Studies Teacher Subject Matter Sel-Efficacy Scale” was developed by requesting opinions of specialists with a method called “delphi”. The sampling study group of the research includes senior pre-service social studies teachers in Gazi, 100.Yıl, Adıyaman, Dicle, Cumhuriyet, Gaziosmanpaşa, Ondokuz Mayıs, Muğla ve Balıkesir Universities. The sampling group consists of 549 pre-service social studies teachers. The “Independent Samples t Test” and “One-way Anova” tests were done for the purpose of determining if the pre-service teachers’ self-efficacy levels differ statistically on the base of independent variances such as gender, education type (normal or secondary education), and university transcript grades. According to the findings, although pre-service teachers’ scores do not significantly differ by gender and transcript grades, they do differ on education type and university.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1876
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jss.pdf859.25 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.