Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1875
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAksoy, Hakan-
dc.contributor.authorZayimoğlu Öztürk, Filiz-
dc.date.accessioned2022-08-16T10:34:48Z-
dc.date.available2022-08-16T10:34:48Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationOMÜ Eğt. Fak. Derg. / OMU J. Fac. Educ. 2014, 33(2), 439-454en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1875-
dc.description.abstractBu araştırmada 2013-2014 eğitim öğretim yılında ilk kez uygulanan temel eğitimden orta öğretime geçiş sisteminin, bu sınava girecek olan 8. sınıf öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Güncellenen sınav sistemiyle orta öğretime geçiş olanağı bulacak olan 8. sınıf öğrencilerinin sınav sistemine yönelik görüşlerinin ortaya konulması; sistemin, kitle üzerinde yarattığı etkiyi ortaya koyması bakımından önem arz etmektedir. Belirtilen bu amaç ve önem doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu, Ordu ili merkezinde bulunan ortaokulların 8. sınıflarında eğitim-öğretime devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmış ve kolay ulaşılabilirlik (convenient sampling) örnekleme yöntemi ile açık-uçlu soru formu uygulaması yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise kuramsal anlamda belirgin olmayan temalar ve eğer varsa alt temaların oluşturulması ile yapılan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcıların çoğunluğunun Temel eğitimden orta öğretime geçiş sistemini (%76.2) ve ortak sınavların uygulanmasını (%80.0) olumlu bulduğu görülmüştür. Ancak yenilenen geçiş sisteminin ve uygulanan ortak sınavların bazı aşamalarında sorunlarla karşılaştıklarını belirtmişlerdir. Bu karşılaştıkları sorunların çözümüne ilişkin önerileri de görüşleriyle ortaya koymuşlar. Öğrenci görüşleriyle ortaya konulan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin eğitim politikası geliştirenlerin duyarlılık göstermesinin sistemin gelişmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to evaluate the transition system from basic education to higher education that was practiced for the first time in the 2013-2014 academic years, according to 8th grade student’s views. To put students views about updated examination system, in which the 8th grade students will have the opportunity to transition to higher education, is important to show the impact on mass. In accordance with this specified purpose and significance, the universe of the study consists of 8th grade secondary school students in the Ordu city center. Convenient sampling (easily accessed) method which is used in qualitative research methods was applied with an open-ended questionnaire form. In the analysis of qualitative data, the non-significant theoretical themes and sub-themes, if there is, was created with the content analysis method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.isversionofdoi: 10.7822/omuefd.33.2.8en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.subjectEvaluationen_US
dc.subjectÖğrenci Görüşlerien_US
dc.subjectStudent Viewsen_US
dc.subjectTemel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş Sistemien_US
dc.subjectTransition Model From Elementary to Higher Educationen_US
dc.titleTemel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modelinin 8. Sınıf Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ordu İli Örneği)en_US
dc.title.alternativeThe Evaluation of the Transition Model from Elementary to Higher Education in terms of 8th Grade Student Views (Ordu Sample)en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR10408en_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
omü.pdf858.96 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.