Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1874
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖztürk, Talip-
dc.contributor.authorŞahin, Alper-
dc.contributor.authorZayimoğlu Öztürk, Filiz-
dc.date.accessioned2022-08-16T10:34:09Z-
dc.date.available2022-08-16T10:34:09Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationAmasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 293-311en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1874-
dc.description.abstractBu çalışmada, Çevre Eğitimi dersi alan ve almayan sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiş olup, araştırmaya Ordu Üniversitesinde öğrenim gören Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinden oluşan 49’u kadın ve 23’ü erkek olmak üzere toplam 72 öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarının 45’i 1. sınıfa, 27’si 2.sınıfa devam etmekte olup, 54 kişi şehirde, 18 kişi ise kırsalda yetişmişlerdir. Veri toplama aracı olarak Özdemir, Vural ve Aydın (2009) tarafından geliştirilen “Çevre Eğitimi Özyeterlik Algı Ölçeği” kullanılmıştır. 5’li likert tipinde toplam 15 maddeden oluşan ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.76 olarak hesaplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız gruplar t-testi ve Mann Whitney-U testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, çevre eğitimi dersi alan ve almayan öğrencilerin çevre eğitimi özyeterlik algısı karşılaştırıldığında iki grup arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ancak dersi alan öğretmen adaylarının puan ortalamalarının dersi almayan öğretmen adaylarından yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca, erkeklerin çevre eğitimi özyeterlik algı puanlarının kadınların özyeterlik algı puanlarından yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının yetiştikleri yerleşim birimine göre ise iki grup arasında anlamlı bir fark bulunmamakla beraber kırsalda yetişen öğretmen adaylarının çevre eğitini özyeterlik algısı şehirde yaşayan öğretmen adaylarına göre daha yüksektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.17539/aej.49702en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevre Eğitimien_US
dc.subjectEfficacy Perceptionen_US
dc.subjectEnvironmental Educationen_US
dc.subjectÖzyeterlik Algısıen_US
dc.subjectPrimary School Teacher Candidatesen_US
dc.subjectSınıf Öğretmeni Adaylarıen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre Eğitimi Özyeterlik Algılarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Investigation of Primary School Teacher Candidates’ Efficacy Perception of Environmental Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR10408en_US
dc.contributor.authorIDTR50557en_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Amasya Makale.pdf184.45 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.