Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1871
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArslan, Mehmet-
dc.contributor.authorZayimoğlu Öztürk, Filiz-
dc.date.accessioned2022-08-16T10:32:28Z-
dc.date.available2022-08-16T10:32:28Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationYYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal Of Education Faculty),2014,Cilt:XI, Sayı:I,96-113 http://efdergi.yyu.edu.tren_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1871-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Van ilinde bulunan ilköğretim okullarında hazırlanan stratejik planların taklitçi eşbiçimcilik düzeylerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu stratejik planlama sürecine katılan 40 katılımcıya uygulanmış ve içerik analizi ile incelenmiştir. Görüşme formlarından elde edilen veriler ışığında söz konusu planların birbirlerinden yararlanarak hazırlandıkları yani taklitçi eşbiçimcilik anlamında birbirlerine benzediği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study the mimetic isomorphism levels on strategic plans that are prepared at primary schools in Van province is to determine the opinions of teachers and administrators. The interviewing form improved by the researcher was applied to 40 subjects and context analyzes were done. In the light of the data taken from the interviewing forms, it can be easily said that these plans were similar to each other; in other words, these plans were prepared as mimetic isomorphism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherYYÜ Eğitim Fakültesi Dergisen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectMimetic Isomorphismen_US
dc.subjectPrimary Educationen_US
dc.subjectStrategic Planen_US
dc.subjectStratejik Planen_US
dc.subjectTaklitçi Eşbiçimciliken_US
dc.titleİlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimcilik Düzeylerine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşlerien_US
dc.title.alternativeAdministrators and Teachers’ Opinions About The Determination Of Mimetic Isomorphism Levels On Strategic Plans of Primary Schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR10408en_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
stratejik plan van makale.pdf444.31 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.