Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1871
Title: | İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimcilik Düzeylerine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri |
Other Titles: | Administrators and Teachers’ Opinions About The Determination Of Mimetic Isomorphism Levels On Strategic Plans of Primary Schools |
Authors: | Arslan, Mehmet Zayimoğlu Öztürk, Filiz Ordu Üniversitesi TR10408 |
Keywords: | İlköğretim Mimetic Isomorphism Primary Education Strategic Plan Stratejik Plan Taklitçi Eşbiçimcilik |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | YYÜ Eğitim Fakültesi Dergis |
Citation: | YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal Of Education Faculty),2014,Cilt:XI, Sayı:I,96-113 http://efdergi.yyu.edu.tr |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı, Van ilinde bulunan ilköğretim okullarında hazırlanan
stratejik planların taklitçi eşbiçimcilik düzeylerine ilişkin yönetici ve öğretmen
görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu stratejik
planlama sürecine katılan 40 katılımcıya uygulanmış ve içerik analizi ile incelenmiştir.
Görüşme formlarından elde edilen veriler ışığında söz konusu planların birbirlerinden
yararlanarak hazırlandıkları yani taklitçi eşbiçimcilik anlamında birbirlerine benzediği
sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study the mimetic isomorphism levels on strategic plans that are prepared at primary schools in Van province is to determine the opinions of teachers and administrators. The interviewing form improved by the researcher was applied to 40 subjects and context analyzes were done. In the light of the data taken from the interviewing forms, it can be easily said that these plans were similar to each other; in other words, these plans were prepared as mimetic isomorphism. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1871 |
Appears in Collections: | Temel Eğitim Bölümü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
stratejik plan van makale.pdf | 444.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.