Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1871
Title: İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimcilik Düzeylerine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri
Other Titles: Administrators and Teachers’ Opinions About The Determination Of Mimetic Isomorphism Levels On Strategic Plans of Primary Schools
Authors: Arslan, Mehmet
Zayimoğlu Öztürk, Filiz
Ordu Üniversitesi
TR10408
Keywords: İlköğretim
Mimetic Isomorphism
Primary Education
Strategic Plan
Stratejik Plan
Taklitçi Eşbiçimcilik
Issue Date: 2014
Publisher: YYÜ Eğitim Fakültesi Dergis
Citation: YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal Of Education Faculty),2014,Cilt:XI, Sayı:I,96-113 http://efdergi.yyu.edu.tr
Abstract: Bu çalışmanın amacı, Van ilinde bulunan ilköğretim okullarında hazırlanan stratejik planların taklitçi eşbiçimcilik düzeylerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu stratejik planlama sürecine katılan 40 katılımcıya uygulanmış ve içerik analizi ile incelenmiştir. Görüşme formlarından elde edilen veriler ışığında söz konusu planların birbirlerinden yararlanarak hazırlandıkları yani taklitçi eşbiçimcilik anlamında birbirlerine benzediği sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this study the mimetic isomorphism levels on strategic plans that are prepared at primary schools in Van province is to determine the opinions of teachers and administrators. The interviewing form improved by the researcher was applied to 40 subjects and context analyzes were done. In the light of the data taken from the interviewing forms, it can be easily said that these plans were similar to each other; in other words, these plans were prepared as mimetic isomorphism.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1871
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
stratejik plan van makale.pdf444.31 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.