Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1870
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖztürk, Talip-
dc.contributor.authorŞahin, Alper-
dc.date.accessioned2022-08-16T10:31:54Z-
dc.date.available2022-08-16T10:31:54Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationAraştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 4(2), 106-126en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1870-
dc.description.abstractBu çalışmada ilkokul 4.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan “Kültür ve Miras” öğrenme alanı içerisindeki 2. ünite olan “Geçmişimi Öğreniyorum” adlı ünitenin 5. ve 6. kazanımlarına yönelik etkinlikler yer almaktadır. 40+40 ders süresi içerisinde gerçekleştirilen bu etkinlikte öğrencilerin geçmiş tarihleriyle ilgili olarak Çanakkale Savaşı esnasında cephede yaşanan olayları rol oynama tekniği kullanılarak o atmosferi hissetmeleri; atalarının içerisinde bulundukları durumları anlamaları ve öğrencilere atalarının yapmış oldukları fedakârlıklar gösterilmeye çalışılıp, tarih ve atalarının değerlerine sahip çıkma bilinci kazandırılması amaçlanmıştır. Öğrencilerin ülkemize bırakılan mirasın kıymetinin bilinmesi noktasında değerlerimize daha bilinçli yaklaşıldığı ve hedeflenen değerleri sahiplenmeye yönelik belirgin bir seviyede davranış geliştirdikleri görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, the activities are presented which are available in the 4th grade Social Studies Curriculum in “Culture and Heritage” learning strand in “I learn my past” learning unit, for the 5th and 6th acquisitions. It was aimed in this study that the activities which was practiced in 40+40 class time period regarding students’ histories, to feel the atmosphere the events occurred during the Battle of Gallipoli by using role playing techniques; to understand their situation and their ancestors and to show their sacrifices to the students and study history to bring awareness of their history. Students were observed to have developed a significant level of behavior to be more conscious at the point of acquiring our values and embracing the values aimed in terms of the heritage left to our country.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAraştırma Temelli Etkinlik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCulture and Heritageen_US
dc.subjectÇanakkale Savaşıen_US
dc.subjectGallipoli Waren_US
dc.subjectKültür ve Mirasen_US
dc.subjectRol Oynama Tekniğien_US
dc.subjectRole Playing Methoden_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.titleÜlkemiz İçin Yapılan Fedakârlıklaren_US
dc.title.alternativeThe Sacrifices For Our Countryen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR50557en_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
c4s2m4.pdf1.09 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.