Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1862
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBayat, Seher-
dc.contributor.authorÇelenk, Süleyman-
dc.date.accessioned2022-08-16T10:26:37Z-
dc.date.available2022-08-16T10:26:37Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationElementary Education Online, 14(1), 13-28, 2015.en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1862-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma becerileri başarı düzeylerini tespit etmektir. Bu amaçla Bolu ili merkez ilçesine bağlı 37 ilköğretim okulundan Maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla 5 okul seçilmiştir. Araştırma bu okullardan eşit sayılarda şans yoluyla seçilen 50 birinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin okuma- yazma başarı düzeylerini belirlemek için okuma, yazma ve okuduğunu anlama ölçme araçları geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuma, yazma ve okuduğunu anlama becerileri başarı düzeyinin yeterli olduğu sonucu elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study was to investigate first year students’ success on reading-writing. Using the maximum sampling method, the research was carried out in 2010-2011 school year and an equal number of fifty first year students selected randomly from the classes of the school, with different socio-economic levels. In the study, such scales were developed as the scales for the faculty of reading-writing in first- term and second- term, test for assessing the comprehension of reading-writing in first- term and second-term. The results obtained from the study indicate that reading, writing and comprehension skills of the students were adequate.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherElementary Education Onlineen_US
dc.relation.isversionof10.17051/io.2015.64542en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectComprehension Skillsen_US
dc.subjectİlkokuma Yazma Öğretimien_US
dc.subjectInitial Reading- Writingen_US
dc.subjectOkuduğunu Anlama Becerilerien_US
dc.subjectOkuma Becerilerien_US
dc.subjectReading Skillsen_US
dc.subjectWriting Skillsen_US
dc.subjectYazma Becerilerien_US
dc.titleElementary First Year Students’ Success on Reading-Writingen_US
dc.title.alternativeİlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Yazma Becerileri Başarı Düzeylerinin Belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR52792en_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İLKÖĞRETİM ONLİNE.pdf292.75 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.