Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1862
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bayat, Seher | - |
dc.contributor.author | Çelenk, Süleyman | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-16T10:26:37Z | - |
dc.date.available | 2022-08-16T10:26:37Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Elementary Education Online, 14(1), 13-28, 2015. | en_US |
dc.identifier.uri | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1862 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma becerileri başarı düzeylerini tespit etmektir. Bu amaçla Bolu ili merkez ilçesine bağlı 37 ilköğretim okulundan Maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla 5 okul seçilmiştir. Araştırma bu okullardan eşit sayılarda şans yoluyla seçilen 50 birinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin okuma- yazma başarı düzeylerini belirlemek için okuma, yazma ve okuduğunu anlama ölçme araçları geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuma, yazma ve okuduğunu anlama becerileri başarı düzeyinin yeterli olduğu sonucu elde edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the study was to investigate first year students’ success on reading-writing. Using the maximum sampling method, the research was carried out in 2010-2011 school year and an equal number of fifty first year students selected randomly from the classes of the school, with different socio-economic levels. In the study, such scales were developed as the scales for the faculty of reading-writing in first- term and second- term, test for assessing the comprehension of reading-writing in first- term and second-term. The results obtained from the study indicate that reading, writing and comprehension skills of the students were adequate. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Elementary Education Online | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.17051/io.2015.64542 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Comprehension Skills | en_US |
dc.subject | İlkokuma Yazma Öğretimi | en_US |
dc.subject | Initial Reading- Writing | en_US |
dc.subject | Okuduğunu Anlama Becerileri | en_US |
dc.subject | Okuma Becerileri | en_US |
dc.subject | Reading Skills | en_US |
dc.subject | Writing Skills | en_US |
dc.subject | Yazma Becerileri | en_US |
dc.title | Elementary First Year Students’ Success on Reading-Writing | en_US |
dc.title.alternative | İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Yazma Becerileri Başarı Düzeylerinin Belirlenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Ordu Üniversitesi | en_US |
dc.contributor.authorID | TR52792 | en_US |
Appears in Collections: | Temel Eğitim Bölümü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
İLKÖĞRETİM ONLİNE.pdf | 292.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.