Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1857
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bayat, Seher | - |
dc.contributor.author | Kılıçaslan, Hülya | - |
dc.contributor.author | Şentürk, Şener | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-16T10:23:47Z | - |
dc.date.available | 2022-08-16T10:23:47Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 204-216. | en_US |
dc.identifier.uri | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1857 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, fen ve teknoloji dersinde eğitsel oyunların yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada son test kontrol gruplu deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 40’ar kişiden oluşan deney grubu ve kontrol grubu ile toplamda 80 kişiden oluşan yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin analizinde kullanılan t- testi SPSS paket programı ile yapılmıştır. Ünite sonunda uygulanan başarı testine göre deney ve kontrol gurubu öğrencileri arasında anlamlı farklılık olduğu bulgusu elde edilmiştir. Fen ve teknoloji dersinde eğitsel oyunlarla desteklenen öğretimin akademik başarıyı olumlu yönde etkilediği söylenebilir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to analyze the effect of educational games teaching method on 7th grade students’ academic achievements science and technology lesson. In the research, post-test experimental model was used The control group consists of 40 seventh grade students and the experimental group consists of 40 seventh grade students, totally 80 students make up the study group. Collected data were analyzed via t-test using SPSS software. The analysis revealed a significant difference between the mean achievement score of the experimental group and that of the control group favoring the experimental group. Supported by educational games in science and technology education can be said to positively affect academic achievement. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Academic Achievement | en_US |
dc.subject | Akademik Başarı | en_US |
dc.subject | Educational Games | en_US |
dc.subject | Eğitsel Oyunlar | en_US |
dc.subject | Fen ve Teknoloji Eğitimi | en_US |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.title | Fen ve Teknoloji Dersinde Eğitsel Oyunların Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Analysing The Effects Of Educatıonal Games In Science and Technology Course On Seventh Grade Students’ Academic Achievements | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Ordu Üniversitesi | en_US |
dc.contributor.authorID | TR52792 | en_US |
Appears in Collections: | Temel Eğitim Bölümü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
köşe fen.pdf | 473.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.