Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1850
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydın, İlker-
dc.contributor.authorTorusdağ, Gülşen-
dc.date.accessioned2022-08-16T10:19:34Z-
dc.date.available2022-08-16T10:19:34Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 3/4 2014 s. 109-134, TÜRKİYEen_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1850-
dc.description.abstractAltmışlı yıllardan itibaren ‘metin çözümlemesi’ alanında çeşitli yöntemler geliştirilmiş; kuramsal yaklaşımlar ve çeşitli metinler üzerinde gerçekleştirilen uygulamalar metne yeni açılardan bakılabileceğini göstermiştir. Tümce ötesi dil bilim çalışmalarıyla başlayan bu kuramsal yaklaşımlardan metindilbilim, kendine özgü araştırma yöntemleri geliştirmiştir. Metindilbilimin ‘bağlaşıklık, bağdaşıklık, amaç, durumsallık, kabul edilebilirlik, bilgisellik, metinler arası ilişki’ gibi metinsellik ölçütleri vardır. Bu ölçütlerden ‘bağlaşıklık’ ve ‘bağdaşıklık’, metindilbilimsel incelemelerde ana yapıyı ortaya koymada en çok başvurulan ölçütlerdendir. Bağlaşıklık metnin küçük ölçekli yapısıyla yani, ardışık sözceler arasındaki dilsel bağıntılar ile ilintiliyken, bağdaşıklık metnin büyük ölçekli yapısıyla yani, metindeki sözcelerin anlamsal bir bütünlük içinde algılanmasını düzenleyen mantıksal bağıntılar ile ilintilidir.en_US
dc.description.abstractSince the sixties, many methods have been developed in text analysis area; theoretical approaches and applications realized on the diverse texts have demonstrated that it is possible to look at the texts from different perspectives. Textlinguistics, which began with beyond sentence studies and is one of these theoretical approaches, developed its own research methods. Textlinguistics has textual standards such as cohesion, coherence, intentionality, situationalty, acceptability, informativity, intertextuality. Cohesion and coherence from these standards are most commonly referred standards to demonstrate main structure. While cohesion is related to microstructure of the text that is linguistic relations between sequential utterances, coherence is related to macrostructure of the text that is logical relations providing perception of the utterances of the text in a semantic unity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBağdaşıklıken_US
dc.subjectBağlaşıklıken_US
dc.subjectCoherenceen_US
dc.subjectCohesionen_US
dc.subjectGarip Bir Hediyeen_US
dc.subjectMetindilbilimen_US
dc.subjectTextlinguisticsen_US
dc.subjectTurkish Teachingen_US
dc.subjectTürkçe Öğretimien_US
dc.titleTürkçe Öğretimi Çerçevesinde Yazınsal Bir Metin Çözümleme Örneği Olarak Refik Halit Karay’ın Garip Bir Hediye’sien_US
dc.title.alternativeRefık Halit Karay’s Garip Bır Hediye As A Sample Of Literary Text Parsing In The Frame Of Turkish Teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR23265en_US
dc.contributor.authorIDTR24164en_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A3.pdf1.08 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.