Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1786
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSarıgül, Sedat-
dc.contributor.authorSezer, Şenol-
dc.date.accessioned2022-08-16T08:00:34Z-
dc.date.available2022-08-16T08:00:34Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationEğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi Uluslararası e-Dergi, Cilt:4 Sayı:2en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1786-
dc.description.abstractTarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezine devam etme hakkı kazanan, üstün yetenekli ve üstün zekâlı öğrencilerin, TKT 7-11 sonuçlarına göre yetenek alanlarının analizidir. Araştırmanın evreni 2007- 2013 yılları arasında, Giresun Bilim ve Sanat Merkezi’ne devam etme hakkı kazanan 243 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklem alınmamış, evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın verileri, üstün yetenekli öğrencilerin, TKT 7-11 testinde yer alan sorulara verdikleri yanıtlardan elde edilmiştir. Çalışma grubunun TKT 7-11 testinde yer alan sorulara verdiği yanıtlardan elde edilen verilerin frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma puanları analiz edilmiştir. Değişkenlere ilişkin puanlar arasındaki farklılıkları belirlemede, bağımsız t-testinden ve ANOVA’dan yararlanılmıştır. Üstün yetenekli öğrenciler, TKT 7-11 testinde yer alan soruların %80’ini doğru yanıtlamıştır. Öğrencilerin TKT 7-11 testinde yer alan sorulara verdikleri yanıtlara göre yetenek alanları, ayırt etme yeteneği, akıl yürütme yeteneği, sayı yeteneği, dil yeteneği, şekil-uzay yeteneği şeklinde sıralanmaktadır. Bağımsız t-testi sonuçlarına göre, araştırmaya katılan öğrencilerin yetenek alanlarına ilişkin puanlar arasında; cinsiyet ve yerleşim yeri değişkenleri açısından akıl yürütme yeteneği alt boyutunda, istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmektedir. Yaş değişkeni açısından ise dil yeteneği, akıl yürütme yeteneği ve şekil-uzay yeteneği ve sayı yeteneği alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi – Journal of Educational Sciences Researchen_US
dc.relation.isversionof10.12973/jesr.2014.42.11en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAbility Testen_US
dc.subjectGifted Studentsen_US
dc.subjectSkillen_US
dc.subjectÜstün Yetenekli Öğrencien_US
dc.subjectYeteneken_US
dc.subjectYetenek Testien_US
dc.titleTKT 7-11 Sonuçlarına Göre Üstün Yetenekli Öğrencilerin Yetenek Alanlarının Analizien_US
dc.title.alternativeAn Analysis of Gifted Students’ Capabilities According to the Results of TKT 7-11 Testen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR221575en_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.