Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1786
Title: | TKT 7-11 Sonuçlarına Göre Üstün Yetenekli Öğrencilerin Yetenek Alanlarının Analizi |
Other Titles: | An Analysis of Gifted Students’ Capabilities According to the Results of TKT 7-11 Test |
Authors: | Sarıgül, Sedat Sezer, Şenol Ordu Üniversitesi TR221575 |
Keywords: | Ability Test Gifted Students Skill Üstün Yetenekli Öğrenci Yetenek Yetenek Testi |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi – Journal of Educational Sciences Research |
Citation: | Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi Uluslararası e-Dergi, Cilt:4 Sayı:2 |
Abstract: | Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezine devam etme hakkı kazanan, üstün yetenekli ve üstün zekâlı öğrencilerin, TKT 7-11 sonuçlarına göre yetenek alanlarının analizidir. Araştırmanın evreni 2007- 2013 yılları arasında, Giresun Bilim ve Sanat Merkezi’ne devam etme hakkı kazanan 243 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklem alınmamış, evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın verileri, üstün yetenekli öğrencilerin, TKT 7-11 testinde yer alan sorulara verdikleri yanıtlardan elde edilmiştir. Çalışma grubunun TKT 7-11 testinde yer alan sorulara verdiği yanıtlardan elde edilen verilerin frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma puanları analiz edilmiştir. Değişkenlere ilişkin puanlar arasındaki farklılıkları belirlemede, bağımsız t-testinden ve ANOVA’dan yararlanılmıştır. Üstün yetenekli öğrenciler, TKT 7-11 testinde yer alan soruların %80’ini doğru yanıtlamıştır. Öğrencilerin TKT 7-11 testinde yer alan sorulara verdikleri yanıtlara göre yetenek alanları, ayırt etme yeteneği, akıl yürütme yeteneği, sayı yeteneği, dil yeteneği, şekil-uzay yeteneği şeklinde sıralanmaktadır. Bağımsız t-testi sonuçlarına göre, araştırmaya katılan öğrencilerin yetenek alanlarına ilişkin puanlar arasında; cinsiyet ve yerleşim yeri değişkenleri açısından akıl yürütme yeteneği alt boyutunda, istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmektedir. Yaş değişkeni açısından ise dil yeteneği, akıl yürütme yeteneği ve şekil-uzay yeteneği ve sayı yeteneği alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmektedir. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1786 |
Appears in Collections: | Temel Eğitim Bölümü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MAKALE-Sezer, Ş. & Sarıgül, S. (2014). TKT 7-11 Sonuçlarına Göre Üstün Yetenekli Öğrencilerin Yetenek Alanlarının Analizi.pdf | 586.69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.