Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1782
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydın, İlker-
dc.date.accessioned2022-08-16T07:58:31Z-
dc.date.available2022-08-16T07:58:31Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2013, 32(1), 25-55en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1782-
dc.description.abstractBu araştırmada, İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı’nın ‘Duygular’ temasında yer alan ‘Nerede İnsan Varsa Orada Umut Vardır’, ‘Kedi Ağaca Çıktı’ ve ‘Hazır Olun Fırtına Geliyor’ adlı metinleri çözümlemek için hazırlanan Öğrenci Çalışma Kitabındaki etkinlikler, metindilbilim ölçütleri çerçevesinde değerlendirilmeye çalışılmıştır. ‘Metni Anlama ve Çözümleme’ başlığı altında yer alan etkinlikler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenerek yorumlanmış; ancak, söz konusu etkinliklerin, metinlerin küçük ölçekli yapısı düzleminde kaldığı gözlenmiştir. Sözcük çalışması olarak adlandırılan etkinlikler, sözcüklerin öykünün kurgusu içindeki işlevlerinin ve bağlamsal anlamlarının irdelenemediği, metin bağdaşıklığı ile bağdaşmayan ve yalnızca sözcüklerin sözlük anlamının öğretmeyi amaçlayan etkinlikler olarak değerlendirilmiştir. İncelenen metinlerde, öyküyü bir bütün olarak ören ve anlamsal büyük yapıya götüren yinelemeler ve gönderimlere dikkat edilmemiştir. Türkçe Öğretim Programı’nda (6-8. Sınıflar) ‘Okuduğu Metni Anlama ve Çözümleme’ başlığı altında belirtilen kazanımlar, genelde metindilbilimin ortaya koyduğu ölçütlerle örtüşmektedir. Bununla birlikte, bu kazanımlara ulaşmak için düzenlenen etkinlikler, öğrencide ‘metin’ kavramını içselleştirme, metni anlama ve üretmeyi gerektiren iletişim edincini kazandırmada yetersiz kalmıştır. Bu bağlamda, Öğrenci Çalışma Kitabındaki etkinliklerin, metnin anlamsal büyük yapısını ortaya koyacak biçimde yeniden düzenlenmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectActivityen_US
dc.subjectBüyük Ölçekli Yapıen_US
dc.subjectEtkinliken_US
dc.subjectKüçük Ölçekli Yapıen_US
dc.subjectMacrostructureen_US
dc.subjectMetinen_US
dc.subjectMetindilbilimen_US
dc.subjectMicrostructureen_US
dc.subjectÖğrenci Çalışma Kitabıen_US
dc.subjectStudent Workbooken_US
dc.subjectTexten_US
dc.subjectTextlinguisticsen_US
dc.subjectTurkish Teachingen_US
dc.subjectTürkçe Öğretimien_US
dc.titleİlköğretim Türkçe 8. Sınıf Öğrenci Çalışma Kitabı’nın ‘Duygular’ Temasında Yer Alan Etkinliklere Metindilbilimsel Bir Yaklaşımen_US
dc.title.alternativeA Textlinguistic Approach to the Activities Existed in the Theme of ‘Emotions’ in the Turkish Textbook of the Eight Grade of Primary Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR23265en_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
D1 (1).pdf1 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.