Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1771
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydın, İlker-
dc.date.accessioned2022-08-16T07:52:52Z-
dc.date.available2022-08-16T07:52:52Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationTürkbilig/Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 5(8), 3-35.en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1771-
dc.description.abstractÜretici-dönüşümsel dilbilgisinin ilk evresinde geliştirilen ağaç çizim yöntemine dayalı bu araştırmada, farklı dil grupları içinde yer alan iki dilin, Türkçe ve Fransızca’nın sözdiziminde tümce ve öbek görünümlerini ele aldım. İlk önce Chomsky ve temsilcisi olduğu kurama kısaca değinerek iki dilin öbek yapı kurallarından ve ağaç-şema yönteminden bahsettim. Daha sonra, İki dilin tümce yapısını oluşturan dizimleri ad öbeği, eylem öbeği, sıfat öbeği, zarf öbeği ve ilgeç öbeği olarak sıraladım. Bu çerçevede iki dildeki öbek genişlemelerini de gösterdim. Son olarak da “Çekimsel Kategoriler ve Öbek Yapı” başlığı altında Türkçe ve Fransızcada eylem çekimi görünümlerini inceledim. İki dilde de, derin yapı ve örtük bağlantılar aynıdır. Ancak Türkçe, dizimsel düzlemde, tümlecin yüklemden önce yerleşmesi, çekim eki alması ve ad tamlamalarını ilgi ve iyelik ekleriyle gerçekleştirmesi gibi özelliklerle Fransızcadan ayrılır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürkbilig Türkoloji Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDilbilgisien_US
dc.subjectDizimen_US
dc.subjectDizimsel Ağaçen_US
dc.subjectFransızcaen_US
dc.subjectSözdizimen_US
dc.subjectTümceen_US
dc.subjectTürkçeen_US
dc.titleTürkçe ve Fransızcanın Sözdiziminde Tümce ve Öbek Görünümlerine Genel Bir Bakışen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR23265en_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A9 (1).pdf29.87 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.