Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1767
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKuruyer, Hayriye Gül-
dc.contributor.authorÖzsoy, Gökhan-
dc.contributor.authorÖzsoy, Sibel-
dc.contributor.authorTabak, Hasan-
dc.date.accessioned2022-08-16T07:50:36Z-
dc.date.available2022-08-16T07:50:36Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi – Sayı 35 – Ocak 2013en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1767-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin öğrenme süreci ve öğrencilerin öğrenmeye katılımı hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma sekiz sınıf öğretmeniyle yürütülmüştür. Araştırmada; katılımcılarla, öğrencilerin öğrenmeye katılımına ve öğrenme sürecine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla on iki açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular; katılım, katılımı etkileyen faktörler, öğrenci açısından katılım ve öğretmen açısından katılım olmak üzere dört tema altında toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde; öğretmenlerin katılımı ve öğrenme sürecini davranışsal boyutta değerlendirdikleri, bilişsel ve duyuşsal boyuta ilişkin değerlendirmeler yapmadıkları görülmüştür. Buna göre; öğretmenlerin öğrenmeye katılım ve öğrenme süreci hakkında farkındalıklarının zayıf olduğu kanısına varılabilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the present study is to determine the opinions of classroom teachers about learning process and students’ engagement in learning. The study was carried out with eight classroom teachers. In the present study, a semi-structured interview consisting of twelve open-ended questions was administered to the participants to elicit their opinions about students’ engagement in learning and learning process. The findings obtained from the interviews were grouped under four main themes as engagement, factors affecting engagement, student engagement and teacher influence on student engagement. When the findings of the present study are analyzed, it is seen that the teachers evaluate the engagement and learning process in terms of behavioral dimension yet they do not make any evaluation related to cognitive and affective dimensions. Based on the results, teachers’ awareness about learning engagement and learning process can be considered to be weak.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBehavioural Engagementen_US
dc.subjectBilişsel Katılımen_US
dc.subjectCognitive Engagementen_US
dc.subjectDavranışsal Katılımen_US
dc.subjectDuyuşsal Katılımen_US
dc.subjectEmotional Engagementen_US
dc.subjectLearning Engagementen_US
dc.subjectLearning Processen_US
dc.subjectÖğrenme Sürecien_US
dc.subjectÖğrenmeye Katılımen_US
dc.titleÖğrenme ve Öğrenmeye Katılım Hakkında Sınıf Öğretmenleri Ne Düşünüyorlar?en_US
dc.title.alternativeWhat Do Primary School Teachers Think About Learning Process And Student’s Engagement To Learningen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR10286en_US
dc.contributor.authorIDTR124124en_US
dc.contributor.authorIDTR126397en_US
dc.contributor.authorIDTR35516en_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
199-214.pdf944.96 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.