Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1758
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Memiş, Aysel | - |
dc.contributor.author | Özkara, Yasin | - |
dc.contributor.author | Özsoy, Gökhan | - |
dc.contributor.author | Özsoy, Sibel | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-16T07:44:47Z | - |
dc.date.available | 2022-08-16T07:44:47Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.citation | Elementary Education Online, 9(3), 910-921, 2010. İlköğretim Online, 9(3), 910-921, 2010 | en_US |
dc.identifier.uri | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1758 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Ayrıca, çalışmada bu faktörlerin öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre değişip değişmediği de sorgulanmıştır. Çalışma, 2009–2010 akademik yılı güz döneminin başında ilköğretim bölümlerinde bulunan Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Okulöncesi Öğretmenliği programlarına kayıtlı öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Çalışmanın verileri 509’u kız, 346’sı erkek toplam 855 öğretmen adayından toplanmıştır. Öğretmenlik mesleğini tercih etmede etkili olan faktörleri belirlemek için bilinç, güvence, ideal, etkilenme faktörlerinden oluşan Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel; frekans ve yüzde analizi ve çıkarımsal istatistik; ilişkisiz ölçümlerde t-testi yöntemleri ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, bilinç, güvence ve ideal faktörlerinde kız ve erkek öğretmen adayları arasında kızların lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Teacher is a person who is continuously in interaction with students, applies the curriculum, administers the teaching and evaluates both the learning and the teaching process. To increase the quality of teaching as a profession, it is important to have teachers choosing the teaching profession purposely. For this reason, the purpose of this study is to determine the factors for choosing teaching as a profession and how these factors change with respect to gender of pre-service teachers. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Elementary Education Online | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen Adayları | en_US |
dc.subject | Öğretmen Eğitimi | en_US |
dc.subject | Öğretmenlik Mesleği | en_US |
dc.subject | Pre-service Teachers | en_US |
dc.subject | Teacher Education | en_US |
dc.subject | Teaching as a Profession | en_US |
dc.title | Factors Affecting Pre-service Teachers’ Choice of Teaching as a Profession | en_US |
dc.title.alternative | Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Etmelerinde Etkili Olan Faktörler | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Ordu Üniversitesi | en_US |
Appears in Collections: | Temel Eğitim Bölümü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
v9s3m7.pdf | 241.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.