Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1758
Title: | Factors Affecting Pre-service Teachers’ Choice of Teaching as a Profession |
Other Titles: | Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Etmelerinde Etkili Olan Faktörler |
Authors: | Memiş, Aysel Özkara, Yasin Özsoy, Gökhan Özsoy, Sibel Ordu Üniversitesi |
Keywords: | Öğretmen Adayları Öğretmen Eğitimi Öğretmenlik Mesleği Pre-service Teachers Teacher Education Teaching as a Profession |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Elementary Education Online |
Citation: | Elementary Education Online, 9(3), 910-921, 2010. İlköğretim Online, 9(3), 910-921, 2010 |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili
olan faktörleri belirlemektir. Ayrıca, çalışmada bu faktörlerin öğretmen adaylarının cinsiyetlerine
göre değişip değişmediği de sorgulanmıştır. Çalışma, 2009–2010 akademik yılı güz döneminin
başında ilköğretim bölümlerinde bulunan Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sosyal
Bilgiler Öğretmenliği ve Okulöncesi Öğretmenliği programlarına kayıtlı öğretmen adayları ile
yürütülmüştür. Çalışmanın verileri 509’u kız, 346’sı erkek toplam 855 öğretmen adayından
toplanmıştır. Öğretmenlik mesleğini tercih etmede etkili olan faktörleri belirlemek için bilinç,
güvence, ideal, etkilenme faktörlerinden oluşan Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen
veriler betimsel; frekans ve yüzde analizi ve çıkarımsal istatistik; ilişkisiz ölçümlerde t-testi
yöntemleri ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, bilinç, güvence ve ideal faktörlerinde kız ve
erkek öğretmen adayları arasında kızların lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Teacher is a person who is continuously in interaction with students, applies the curriculum, administers the teaching and evaluates both the learning and the teaching process. To increase the quality of teaching as a profession, it is important to have teachers choosing the teaching profession purposely. For this reason, the purpose of this study is to determine the factors for choosing teaching as a profession and how these factors change with respect to gender of pre-service teachers. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1758 |
Appears in Collections: | Temel Eğitim Bölümü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
v9s3m7.pdf | 241.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.