Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1758
Title: Factors Affecting Pre-service Teachers’ Choice of Teaching as a Profession
Other Titles: Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Etmelerinde Etkili Olan Faktörler
Authors: Memiş, Aysel
Özkara, Yasin
Özsoy, Gökhan
Özsoy, Sibel
Ordu Üniversitesi
Keywords: Öğretmen Adayları
Öğretmen Eğitimi
Öğretmenlik Mesleği
Pre-service Teachers
Teacher Education
Teaching as a Profession
Issue Date: 2010
Publisher: Elementary Education Online
Citation: Elementary Education Online, 9(3), 910-921, 2010. İlköğretim Online, 9(3), 910-921, 2010
Abstract: Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Ayrıca, çalışmada bu faktörlerin öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre değişip değişmediği de sorgulanmıştır. Çalışma, 2009–2010 akademik yılı güz döneminin başında ilköğretim bölümlerinde bulunan Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Okulöncesi Öğretmenliği programlarına kayıtlı öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Çalışmanın verileri 509’u kız, 346’sı erkek toplam 855 öğretmen adayından toplanmıştır. Öğretmenlik mesleğini tercih etmede etkili olan faktörleri belirlemek için bilinç, güvence, ideal, etkilenme faktörlerinden oluşan Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel; frekans ve yüzde analizi ve çıkarımsal istatistik; ilişkisiz ölçümlerde t-testi yöntemleri ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, bilinç, güvence ve ideal faktörlerinde kız ve erkek öğretmen adayları arasında kızların lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir.
Teacher is a person who is continuously in interaction with students, applies the curriculum, administers the teaching and evaluates both the learning and the teaching process. To increase the quality of teaching as a profession, it is important to have teachers choosing the teaching profession purposely. For this reason, the purpose of this study is to determine the factors for choosing teaching as a profession and how these factors change with respect to gender of pre-service teachers.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1758
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
v9s3m7.pdf241.75 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.