Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1757
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGünindi, Yunus-
dc.contributor.authorÖzsoy, Gökhan-
dc.date.accessioned2022-08-16T07:44:03Z-
dc.date.available2022-08-16T07:44:03Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationElementary Education Online, 10(2), 430-440, 2011. İlköğretim Online, 10(2), 430-440, 2011en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1757-
dc.description.abstractBu araştırmada, okulöncesi öğretmenliği lisans programında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık durumlarını incelenmesi ve farkındalık düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun oldukları lise türü bakımından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, üç farklı üniversitenin okulöncesi öğretmenliği lisans programlarında öğrenim görmekte olan toplam 183 öğrenciye (166 kız, 17 erkek), MAI (Metacognitive Awareness Inventory – Üstbilişsel Farkındalık Envanteri) uygulanmıştır. Araştırma, 2010 yılı Nisan ayı içinde yürütülmüştür. Uygulama sonunda toplanan veriler analiz edildiğinde, okulöncesi öğretmeni adaylarının orta-üst düzeyde bir üstbilişsel farkındalığa sahip oldukları görülmüştür. Diğer yandan öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık puanlarının sınıf düzeyine göre dördüncü sınıflar lehinde farklılaştığı (F = 4.72, p < .05, f = .23), fakat cinsiyet (t = .60, p > .05) ve mezun oldukları lise türü (F = 1.21, p > .05) bakımından anlamlı bir farklılık bulunmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to analyze prospective preschool teachers’ metacognitive awareness and to find out whether a significant difference exists according to gender, grade, and the types of high school they have graduated. For this purpose, Metacognitive Awareness Inventory was applied to a total of 183 students -166 female and 17 male- from three different universities. The research was conducted in the spring semester of 2009-2010 academic year. Results of the study revealed that prospective teachers have a medium-high level metacognitive awareness. Besides, the results also showed that there is no significant difference between females and males with respect to their metacognitive awareness. Additionally, a significant difference is found with respect to prospective teachers’ grade (F = 4.72, p < .05, f = .23), and no significant difference is found with respect to the types of high school they have graduated (F = 1.21, p > .05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherElementary Education Onlineen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMetacognitionen_US
dc.subjectMetacognition Awarenessen_US
dc.subjectOkulöncesien_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.subjectPre-scholl Educationen_US
dc.subjectProspective Teachersen_US
dc.subjectÜstbilişen_US
dc.subjectÜstbilişsel Farkındalıken_US
dc.titleProspective Preschool Teachers’ Metacognitive Awarenessen_US
dc.title.alternativeOkulöncesi Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Farkındalık Düzeylerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
v10s2m4.pdf274.23 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.