Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1756
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzsoy, Gökhan-
dc.contributor.authorÖzsoy, Sibel-
dc.date.accessioned2022-08-16T07:43:21Z-
dc.date.available2022-08-16T07:43:21Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationElementary Education Online, 12(2), 334‐346, 2013. İlköğretim Online, 12(2), 334‐346, 2013en_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1756-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, eğitim alanında Türkiye kaynaklı yayımlanan ve SSCI’da taranan akademik bilimsel dergilerde yayımlanan makalelerde etki büyüklüğü raporlanması durumunu araştırmak ve okuyuculara etki büyüklüğü, hesaplanması ve raporlanması konularında bilgi sunmaktır. Araştırma kapsamına alınan dört dergide 2007-2011 yılları arasında yayımlanan toplam 990 makale incelenmiş; bunlardan etki büyüklüğü raporlanmaya uygun olan 480 tanesi araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma sonunda 480 makalenin sadece 35’inde (%7.2) etki büyüklüğü raporlandığı; bunların da 21’inde raporlanan etki büyüklüklerinin aynı zamanda yorumlandığı görülmüştür. Çalışmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde dergiler arasında etki büyüklüğü raporlama ve yorumlama açısından anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür χ2 (3, n = 483) = 7. 30, p = .06, Cramer’s V = .12.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate effect size reporting and interpreting practices in Turkish academic journals in the field of education which are indexed in Social Sciences Citation Index. For this purpose, 990 articles published in four journals between the years 2007-2011 were selected for investigation. Among these articles, 480 of them were included in the study in accordance with reportable effect sizes. The results of the study showed that only in 35 of the articles (i. e. 7.2%) researchers reported the effect size values obtained. Besides, researchers interpreted the effect size only in 21 of them. The results of the study also revealed that there are no significant differences among journals with respect to effect size reporting and interpreting χ2 (3, n = 483) = 7. 30, p = .06, Cramer’s V = .12.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherElementary Education Onlineen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAraştırmaen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEffect Sizeen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEtki Büyüklüğüen_US
dc.subjectİstatistiksel Anlamlılıken_US
dc.subjectPractical Significanceen_US
dc.subjectPratik Anlamlılıken_US
dc.subjectResearchen_US
dc.subjectStatistical Significanceen_US
dc.titleEffect Size Reporting in Educational Researchen_US
dc.title.alternativeEğitim Araştırmalarında Etki Büyüklüğü Raporlanmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
Appears in Collections:Temel Eğitim Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
v12s2m3.pdf399.77 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.