Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1748
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCansız Aktaş, Meral-
dc.contributor.authorYavuz Mumcu, Hayal-
dc.date.accessioned2022-08-16T07:21:59Z-
dc.date.available2022-08-16T07:21:59Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationEurasian Journal of Educational Research, Issue 59, 2015, 207-226en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/622034-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1748-
dc.description.abstractMatematik dersinin öğrenilmesinde, öğrencinin bilişsel seviyesinin yanı sıra duyuşsal özellikleri de oldukça önemli bir faktördür. 2005 yılında değişen ve öğrencilerin bilişsel gelişiminin yanı sıra duyuşsal gelişimini de vurgulayan Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programında, duyuşsal boyut içerisinde tutum, öz güven, matematikte kendine yetme becerisi ve matematik kaygısı sayılmaktadır. Öğrencilerin matematik dersi ile ilgili geliştirdiği duygu ve düşünceler başarıya doğrudan yansımakta ve bir üst sınıfa devam ederken çoğu öğrencide aynı kalmaktadır. Eğitim, tutumları değiştirmede önemli bir araç olduğundan, öğretmenlerin gerek kendi derslerine, gerekse sosyal yaşamdaki diğer olgulara yönelik öğrenci tutumlarının ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini bilmeleri eğitimin niteliğini arttırmada önemli bir etken olabilir. Bu konu ile ilgili olarak yapılan bir hayli çalışma olmasına rağmen, bu çalışmalarda örneklem gruplarını genel olarak farklı tür okullarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Dolayısıyla örneklem grubunda yer alan öğrenciler farklı kültüre, farklı eğitim olanaklarına, farklı okul çevrelerine ve farklı eğitim koşullarına sahip öğrencilerdir. Ayrıca meslek liselerinde yer alan öğrenciler üzerine yapılan çalışmaların sayısı çok fazla değildir. Buradan hareketle, mevcut çalışmada bir çok programlı lisenin farklı eğitim programlarına (genel ve mesleki) devam eden öğrencilerle çalışılmıştır. Böylelikle söz konusu dış etmenlerin etkileri kontrol altına alınmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractSo far, there have been many problems in maths education in the world; negative attitudes and low self-efficacy perceptions towards mathematics are the two important reasons for these problems. Though there are several studies regarding the topic, choosing random students from secondary school for the sample group of the study creates problems as the students have to go through different programs. Therefore, this study aims to cover this gap in the fielden_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherEurasian Journal of Educational Researchen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAttitude towards Mathematicsen_US
dc.subjectÇok Programlı Liseen_US
dc.subjectEducation Programen_US
dc.subjectEğitim Programıen_US
dc.subjectMatematiğe Karşı Tutumen_US
dc.subjectMulti Program High Schoolen_US
dc.subjectÖz-yeterlik Algısıen_US
dc.subjectSelf-efficacy Perceptionsen_US
dc.titleMulti-program High School Students’ Attitudes and Self-efficacy Perceptions toward Mathematicsen_US
dc.title.alternativeÇok Programlı Lise Öğrencilerinin Matematiğe Karşı Tutum ve Öz-Yeterlik Algılarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
Appears in Collections:Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.