Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1748
Title: Multi-program High School Students’ Attitudes and Self-efficacy Perceptions toward Mathematics
Other Titles: Çok Programlı Lise Öğrencilerinin Matematiğe Karşı Tutum ve Öz-Yeterlik Algıları
Authors: Cansız Aktaş, Meral
Yavuz Mumcu, Hayal
Ordu Üniversitesi
Keywords: Attitude towards Mathematics
Çok Programlı Lise
Education Program
Eğitim Programı
Matematiğe Karşı Tutum
Multi Program High School
Öz-yeterlik Algısı
Self-efficacy Perceptions
Issue Date: 2015
Publisher: Eurasian Journal of Educational Research
Citation: Eurasian Journal of Educational Research, Issue 59, 2015, 207-226
Abstract: Matematik dersinin öğrenilmesinde, öğrencinin bilişsel seviyesinin yanı sıra duyuşsal özellikleri de oldukça önemli bir faktördür. 2005 yılında değişen ve öğrencilerin bilişsel gelişiminin yanı sıra duyuşsal gelişimini de vurgulayan Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programında, duyuşsal boyut içerisinde tutum, öz güven, matematikte kendine yetme becerisi ve matematik kaygısı sayılmaktadır. Öğrencilerin matematik dersi ile ilgili geliştirdiği duygu ve düşünceler başarıya doğrudan yansımakta ve bir üst sınıfa devam ederken çoğu öğrencide aynı kalmaktadır. Eğitim, tutumları değiştirmede önemli bir araç olduğundan, öğretmenlerin gerek kendi derslerine, gerekse sosyal yaşamdaki diğer olgulara yönelik öğrenci tutumlarının ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini bilmeleri eğitimin niteliğini arttırmada önemli bir etken olabilir. Bu konu ile ilgili olarak yapılan bir hayli çalışma olmasına rağmen, bu çalışmalarda örneklem gruplarını genel olarak farklı tür okullarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Dolayısıyla örneklem grubunda yer alan öğrenciler farklı kültüre, farklı eğitim olanaklarına, farklı okul çevrelerine ve farklı eğitim koşullarına sahip öğrencilerdir. Ayrıca meslek liselerinde yer alan öğrenciler üzerine yapılan çalışmaların sayısı çok fazla değildir. Buradan hareketle, mevcut çalışmada bir çok programlı lisenin farklı eğitim programlarına (genel ve mesleki) devam eden öğrencilerle çalışılmıştır. Böylelikle söz konusu dış etmenlerin etkileri kontrol altına alınmaya çalışılmıştır.
So far, there have been many problems in maths education in the world; negative attitudes and low self-efficacy perceptions towards mathematics are the two important reasons for these problems. Though there are several studies regarding the topic, choosing random students from secondary school for the sample group of the study creates problems as the students have to go through different programs. Therefore, this study aims to cover this gap in the field
URI: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/622034
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1748
Appears in Collections:Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.