Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1748
Title: | Multi-program High School Students’ Attitudes and Self-efficacy Perceptions toward Mathematics |
Other Titles: | Çok Programlı Lise Öğrencilerinin Matematiğe Karşı Tutum ve Öz-Yeterlik Algıları |
Authors: | Cansız Aktaş, Meral Yavuz Mumcu, Hayal Ordu Üniversitesi |
Keywords: | Attitude towards Mathematics Çok Programlı Lise Education Program Eğitim Programı Matematiğe Karşı Tutum Multi Program High School Öz-yeterlik Algısı Self-efficacy Perceptions |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Eurasian Journal of Educational Research |
Citation: | Eurasian Journal of Educational Research, Issue 59, 2015, 207-226 |
Abstract: | Matematik dersinin öğrenilmesinde, öğrencinin bilişsel seviyesinin yanı sıra
duyuşsal özellikleri de oldukça önemli bir faktördür. 2005 yılında değişen ve
öğrencilerin bilişsel gelişiminin yanı sıra duyuşsal gelişimini de vurgulayan
Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programında, duyuşsal boyut içerisinde
tutum, öz güven, matematikte kendine yetme becerisi ve matematik kaygısı
sayılmaktadır. Öğrencilerin matematik dersi ile ilgili geliştirdiği duygu ve
düşünceler başarıya doğrudan yansımakta ve bir üst sınıfa devam ederken çoğu
öğrencide aynı kalmaktadır. Eğitim, tutumları değiştirmede önemli bir araç
olduğundan, öğretmenlerin gerek kendi derslerine, gerekse sosyal yaşamdaki diğer
olgulara yönelik öğrenci tutumlarının ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini bilmeleri
eğitimin niteliğini arttırmada önemli bir etken olabilir. Bu konu ile ilgili olarak
yapılan bir hayli çalışma olmasına rağmen, bu çalışmalarda örneklem gruplarını
genel olarak farklı tür okullarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır.
Dolayısıyla örneklem grubunda yer alan öğrenciler farklı kültüre, farklı eğitim
olanaklarına, farklı okul çevrelerine ve farklı eğitim koşullarına sahip öğrencilerdir.
Ayrıca meslek liselerinde yer alan öğrenciler üzerine yapılan çalışmaların sayısı çok
fazla değildir. Buradan hareketle, mevcut çalışmada bir çok programlı lisenin farklı
eğitim programlarına (genel ve mesleki) devam eden öğrencilerle çalışılmıştır.
Böylelikle söz konusu dış etmenlerin etkileri kontrol altına alınmaya çalışılmıştır. So far, there have been many problems in maths education in the world; negative attitudes and low self-efficacy perceptions towards mathematics are the two important reasons for these problems. Though there are several studies regarding the topic, choosing random students from secondary school for the sample group of the study creates problems as the students have to go through different programs. Therefore, this study aims to cover this gap in the field |
URI: | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/622034 http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1748 |
Appears in Collections: | Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.