Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1747
Title: Meslek Lisesi Öğrencileri İçin Matematik
Other Titles: Mathematics for Vocational High School Students
Authors: Cansız Aktaş, Meral
Mumcu, İlker
Yavuz Mumcu, Hayal
Ordu Üniversitesi
Keywords: Bölüm Seçimi
Matematik
Mathematics
Meslek Lisesi Öğrencileri
School Choice
Vocational High School Students
Issue Date: 2012
Publisher: Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Citation: Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 180-195, 2012
Abstract: Gençlerimizin meslek liselerini tercih etmelerindeki nedenleri ortaya koymak, bu tercih ile onların matematik dersine yönelik akademik başarıları arasında herhangi bir ilişki olup olmadığını incelemek ve meslek liselerine devam eden öğrenciler için matematiğin ne anlama geldiğini, bu dersteki başarı veya başarısızlık nedenlerini sorgulamak bu çalışmanın amacını ifade etmektedir. Bu amaçla İzmir ilinde yer alan bir çok programlı lisenin meslek lisesi kısmına devam eden farklı seviyelerdeki 45 kişilik bir örneklem grubuna, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve 5 açık uçlu sorudan oluşan görüş formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ile ele alınmış ve belirli temalar altında incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerimizin büyük bir çoğunluğunun devam etmekte oldukları bölümlerini sevdikleri, ileride iş imkânı fazla olduğu ve sınavsız geçiş hakkından yararlanabilmeleri için meslek lisesini tercih ettikleri ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin çoğunluğu matematik dersindeki başarısızlıklarını dersi sevmemelerine, derse odaklanamamalarına ve çalışmamalarına ayrıca kendilerine güvenemeyerek “yapamam” korkusu taşımalarına bağlamışlardır. Öğrenciler matematik başarılarının meslek lisesi tercih etmelerinde etken olmadığını söylemekte ve matematiğin geleceklerini etkilediğini düşünmemektedirler. Öğrencilerin matematiği sevmesi, onların gerçek ve yaşayan matematikle tanışması ile mümkündür. Bu da mevcut ders programlarında matematiğin günlük yaşamdaki yeri ve kullanım alanları ile ilgili daha fazla etkinliğe yer verilmesi ile sağlanabilir.
Problem Statement: It’s very important to reveal vocational high school students' views towards mathematics and their underlying causes in improving the quality of education and training. In this respect, responses are sought for the research sub-problems indicated below. · What are the students’ reasons for choosing vocational high schools? · What does mathematics mean for students? · What are the reasons for success or failure in this lesson for students? · Does students’ academic achievement in mathematics have an impact on their preferences in school choice? Purpose of the Study: The aim of this study is to determine the reasons for students’ preferring vocational high schools, to examine whether there is any relationship between the students’ academic achievement in mathematics and students’ school choice, to question what it means for the students attending vocational high school and what are the reasons for students’ success or failure in mathematics. Method(s): Case study is used in this study. The sample consists of 45 students in a multi-program high school in Izmir. In this study, data was collected by using an interview form consisting of five open-ended questions. In the process of data analysis, the responses to the questions were coded into the categories and content analysis was carried out for the determination of these categories.
URI: https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/1727/21170
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1747
Appears in Collections:Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.