Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1746
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYavuz Mumcu, Hayal-
dc.date.accessioned2022-08-16T07:20:34Z-
dc.date.available2022-08-16T07:20:34Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationDicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2015) 294-338en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/zgefd/issue/47937/606416-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1746-
dc.description.abstract6, 7 ve 8. sınıf seviyesindeki öğrencilerin ondalık kesirler konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının türlerini ve nedenlerini ortaya çıkarmak, varsa bu türler arasındaki ilişkiyi analiz etmek, ayrıca farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin söz konusu yanılgılarla ilgili başarı durumlarını karşılaştırmak bu çalışmanın genel amacını ifade etmektedir. Bu çalışma betimsel türde nitel bir çalışmadır. Çalışmada mevcut olan durumu tespit amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması (örnek olay) yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2013-2014 eğitim- öğretim yılında, Ordu ilinde bulunan bir ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıf seviyelerinde öğrenim görmekte olan toplam 269 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından oluşturulmuş on dört sorudan oluşan “kavram yanılgıları testi” kullanılmıştır. Hazırlanan formda yer alan sorular için güvenirlik katsayısı 0,87 olarak hesaplanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre örneklem grubunda yer alan öğrencilerin kavram yanılgıları testi için ortalama başarı oranları %40 olarak hesaplanmış, öğrenci cevaplarına yansıyan kavram yanılgılarına dayanarak çeşitli çıkarım ve önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of the present study is to identify kinds and reasons of grade 6, 7 and 8 students’ misconceptions about decimal fractions, to analyze the relationships between different kinds of misconceptions, also to compare different grade students’ performances in subject misconceptions. This study is a descriptive qualitative study and case study was used in the study. The sample of the study is composed of 269 students who have been attending a primary school in 2012-2013 academic years in Ordu. The data collection tool of the study consisting of fourteen questions was developed by the researcher and the reliability coefficient was calculated as .87 for this tool. By the results of the study; the students’ rate of success was calculated as 40% for the test. The results of the study make inferences and suggestions for the new studies by the students’ answers including several different misconceptions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDecimal Fractionsen_US
dc.subjectGrade Levelen_US
dc.subjectKavram Yanılgısıen_US
dc.subjectMisconceptionen_US
dc.subjectOndalık Kesirleren_US
dc.subjectSınıf Seviyesien_US
dc.title6- 8. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Kesirlerle İlgili Sahip Oldukları Kavram Yanılgıları ve Nedenlerien_US
dc.title.alternativeGrade 6, 7 and 8 Students’ Misconceptions about Decimal Fractions and their Reasonsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
Appears in Collections:Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.