Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1746
Title: | 6- 8. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Kesirlerle İlgili Sahip Oldukları Kavram Yanılgıları ve Nedenleri |
Other Titles: | Grade 6, 7 and 8 Students’ Misconceptions about Decimal Fractions and their Reasons |
Authors: | Yavuz Mumcu, Hayal Ordu Üniversitesi |
Keywords: | Decimal Fractions Grade Level Kavram Yanılgısı Misconception Ondalık Kesirler Sınıf Seviyesi |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi |
Citation: | Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2015) 294-338 |
Abstract: | 6, 7 ve 8. sınıf seviyesindeki öğrencilerin ondalık kesirler konusunda sahip
oldukları kavram yanılgılarının türlerini ve nedenlerini ortaya çıkarmak, varsa bu
türler arasındaki ilişkiyi analiz etmek, ayrıca farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin
söz konusu yanılgılarla ilgili başarı durumlarını karşılaştırmak bu çalışmanın genel
amacını ifade etmektedir. Bu çalışma betimsel türde nitel bir çalışmadır. Çalışmada
mevcut olan durumu tespit amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
(örnek olay) yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2013-2014 eğitim-
öğretim yılında, Ordu ilinde bulunan bir ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıf
seviyelerinde öğrenim görmekte olan toplam 269 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada
veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından oluşturulmuş on dört sorudan
oluşan “kavram yanılgıları testi” kullanılmıştır. Hazırlanan formda yer alan sorular
için güvenirlik katsayısı 0,87 olarak hesaplanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara
göre örneklem grubunda yer alan öğrencilerin kavram yanılgıları testi için ortalama
başarı oranları %40 olarak hesaplanmış, öğrenci cevaplarına yansıyan kavram
yanılgılarına dayanarak çeşitli çıkarım ve önerilerde bulunulmuştur. The aim of the present study is to identify kinds and reasons of grade 6, 7 and 8 students’ misconceptions about decimal fractions, to analyze the relationships between different kinds of misconceptions, also to compare different grade students’ performances in subject misconceptions. This study is a descriptive qualitative study and case study was used in the study. The sample of the study is composed of 269 students who have been attending a primary school in 2012-2013 academic years in Ordu. The data collection tool of the study consisting of fourteen questions was developed by the researcher and the reliability coefficient was calculated as .87 for this tool. By the results of the study; the students’ rate of success was calculated as 40% for the test. The results of the study make inferences and suggestions for the new studies by the students’ answers including several different misconceptions. |
URI: | https://dergipark.org.tr/tr/pub/zgefd/issue/47937/606416 http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1746 |
Appears in Collections: | Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.