Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1744
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYavuz Mumcu, Hayal-
dc.contributor.authorYıldız, Suheda-
dc.date.accessioned2022-08-16T07:18:49Z-
dc.date.available2022-08-16T07:18:49Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationElementary Education Online, 2015; 14(4): 1290-1306 İlköğretim Online, 2015; 14(4): 1290-1306, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tren_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17051/io.2015.48587-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1744-
dc.description.abstractBu çalışmada ilkokul 3. sınıf seviyesinde yer alan düzlemsel şekiller konusunun öğretimine yönelik web tabanlı bir öğretim materyalinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Söz konusu materyal stop-motion tekniğinin kullanıldığı animasyon videolardan oluşmaktadır ve 48 öğretmen adayı tarafından değerlendirilmiştir. Uygulama aşamasında deneysel bir çalışma yürütülmüş ve söz konusu içerik iki farklı sınıfa iki farklı yöntemle anlatılmıştır. İki farklı sınıfın öğrenme düzeylerini karşılaştırmak amacıyla düzlemsel şekiller kavrama testi (DŞKT) kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin materyalle ilgili görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla animasyon görüş anketi (AGA) kullanılmıştır. Verilerin analizinde çeşitli istatistiki yöntemler ve betimsel tasvirler bir arada kullanılmıştır. Çalışmada, geliştirilen materyalin öğretmen adaylarınca öğretim ortamlarında kullanılmak üzere uygun olduğu ve öğrencilerin soyut matematiksel kavramları öğrenmesinde etkili olduğu sonucu elde edilmiştiren_US
dc.description.abstractIt was aimed at conducting the implementation and evaluation of a web based instructional material which was designed for level of 3rd grade elementary students. The material consisting of animated videos was evaluated by 48 teacher candidates. An experimental study was carried out and the mathematical content was described by two different methods in two different classes. Planar Shapes Comprehension Test (PSCT) was used in order to compare the learning levels of the students. Moreover, Animation Opinion Questionnaire (AOQ) was used in order to uncover student views on material. In the analysis of data, both a variety of statistical techniques and descriptive reports were employed. In conclusion, the developed material was observed as appropriate to be used in teaching environments, and it was effective in the learners’ comprehension of abstract concepts.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherElementary Education Onlineen_US
dc.relation.isversionof10.17051/io.2015.48587en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMaterial Designen_US
dc.subjectMateryal Geliştirmeen_US
dc.subjectSpatial Thinkingen_US
dc.subjectUzamsal Düşünmeen_US
dc.subjectWeb-Based Teachingen_US
dc.subjectWeb Tabanlı Öğretimen_US
dc.titleDeveloping, Implementing and Evaluating of a Web-Based Instructional Material Supporting Spatial Thinkingen_US
dc.title.alternativeUzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
Appears in Collections:Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.