Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1295
Title: Balıkçı Gemilerinde Avcılık Mekanizasyonu ve Balık Bulucu Cihazlar
Other Titles: FISHERIES MECHANISATION AND FISH FINDER DEVICES ON FISHIERIES VESEELS
Authors: Yılmaz, Tufan
Ordu Üniversitesi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Keywords: Trawler, Purse-Seiner, Fisheries Gear, Fish Finders Device, Fisheries Development, Blacksea,Trol teknesi, Gırgır teknesi, Balıkçılık Mekanizasyonları, Balık Bulucu Cihazlar, Balıkçılık Yönetimi, Karadeniz
Issue Date: 2013
Publisher: Fen Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmada Eylül 2011- Kasım 2012 av sezonunda Karadenizde faaliyet gösteren balıkçı gemilerinin güverte üstü avcılık mekanizasyonları ve köprüüstü balık bulucu cihazları incelenmiştir. Araştırmada özellikle avcılık mekanizasyonunun yoğun olarak kullanıldığı gırgır ve trol tekneleri ele alınmıştır. İncelenen balıkçı teknelerinin boyları 12 ile 50 m arasında genişlikleri ise 4 ile 15 m arasında değişmektedir. Güverte üstü ekipmanlarından ağ kaldırma sistemleri, vinçler, kreynler, özel mekanik sistemler, mataforalar ve balık pompalarının avcılık operasyonuna pozitif katkısı olmakla birlikte, balıkçı gemilerinin boylarının artmasıyla mekanizasyonların yapısal değişiklik göstermediği ancak boyut olarak değiştiği belirlenmiştir. Bilhassa 20 m üzerindeki balıkçı gemilerinde bu mekanizasyonların daha yoğun olarak kullanıldığı tespit edilmiştir. Özellikle gırgır ağı kaldırma sistemlerinde kullanılan bumba donanımların, yerlerini 180˚ dönebilen hidrolik sistemlerle çalışan kreyn sistemlerine bıraktığı ve bu gelişme sonucunda 3-4 kişilik bumba donanımı ekibi ile yapılan işin, 1-2 kişi ile yapılır hale geldiği belirlenmiştir. Köprü üstü balık bulucu cihazlar avcılık operasyonunun süresini kısaltmakta ve maliyet-fayda oranlarına pozitif katkı sağlamaktadır.,
In this study, on bridge and on board fish finding equipments of Fishing Veseels, on the Blacksea between September 2011 – November 2012 period has analised. In this analyse, purse seinrs and trawlers were priority. L.O.A of the vessels variates 12 to 50 meters, and breathed from 4 to 15 metres. On Board equipments,; such as net cranes, winches , sepcial systems, davits and fish pumps are, however occours size variations acording to vessel size, fundementaly they are smilar to eachother. It has noticed that, the Vessels over 20 m L.O.A. uses these mechenisations intensively. Especially seiner net holding equipment such as boom gears, left their appereance to hydrolic cranes that avaliable to serves 180˚, which allows the entire operation held by 1-2 personel on board, instead of 3 to 4. On Bridge fish finders shortens the capture operation and has positive effect to cost efficency.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1295
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
115-329441 TUFAN YILMAZ.pdf3294412.32 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.