Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/107
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorProf. Dr. Cengiz, Özyürek-
dc.contributor.authorTanrıverdi, Esra-
dc.date.accessioned2022-08-10T07:40:51Z-
dc.date.available2022-08-10T07:40:51Z-
dc.date.issued2021-
dc.date.submitted2021-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/107-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 4. sınıf fen bilimleri dersinde “Aydınlatma Teknolojileri” ünitesinde yer alan “Işık Kirliliği” konusunun öğretiminde probleme dayalı STEM öğretim yöntemi kullanımının öğrencilerin ışık kirliliği farkındalıklarına etkisini belirlemektir. Çalışma 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında Giresun ili Merkez ilçesindeki bir devlet ilkokulunda 4. sınıfa devam etmekte olan toplam 40 (deney grubunda 20, kontrol grubunda 20) öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubundaki öğrencilerin nicel verileri araştırmacı tarafından geliştirilen “Işık Kirliliği Başarı Testi” ile ön-test son-test yarı deneysel model ile toplanırken, nitel veriler; Kelime İlişkilendirme Testi, bireysel yarı yapılandırılmış görüşme ve etkinlik ve çalışma kağıtları ile elde edilmiştir. Kontrol grubu öğrencilerin verileri ise “Işık Kirliliği Başarı Testi” ile toplanmıştır. Uygulamada, deney ve kontrol grubunda öğrencilerin öğretim süreci 3 hafta toplam 6 ders saati sürmüştür. Çalışmada elde edilen nicel verilerin analizleri SPSS 22.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Nitel verilerin analizi ise betimsel analizine tabii tutulmuştur. Deney ve kontrol gruplarının ön-test/son-test puanları arasındaki farkın anlamlılığını belirlemek amacıyla örneklemden toplanan veriler üzerinde bağımlı ve bağımsız örneklemler için ''ANCOVA'' testi yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, ışık kirliliği farkındalığı ve akademik başarı probleme dayalı STEM etkinliklerinin gerçekleştirildiği deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Işık kirliliği çalışmaları için önerilerde bulunulmuştur.,en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effect of problem-based STEM teaching method use on students' awareness of light pollution in teaching the subject of "Light Pollution" in the "Lighting Technologies" unit in 4th grade science lesson. The study was carried out with a total of 40 (20 in the experimental group, 20 in the control group) students who are attending the 4th grade in a state secondary school in the central district of Giresun in the academic year 2020-2021. While the quantitative researcher in the experimental group collected the "Light Pollution Achievement Test" with a pre-test post-test quasi-experimental model, the qualitative data; Word Association Test was obtained with individually structured interviews and study papers. The data of the control group students were collected using the "Light Pollution Achievement Test". In practice; The teaching process of the students in the experimental and control groups took 3 weeks and 6 lesson hours in total. The quantitative data obtained in the study were analyzed using the SPSS 22.0 package program. The analysis of qualitative data was subjected to descriptive analysis. ANCOVA test was conducted for dependent and independent samples on the data collected from the sample in order to determine the significance of the difference between the pre-test/post-test scores of the experimental and control groups. According to the findings obtained from the study, a statistically significant difference was found in favor of the experimental group in which STEM activities based on light pollution awareness and academic achievement were carried out. Suggestions have been made for light pollution studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIşık Kirliliği, Işık Kirliliği Farkındalığı, Probleme Dayalı STEMen_US
dc.subjectLight Pollution, Light Pollution Awareness, Problem Based STEMen_US
dc.titleÇevre Konularında Uygulanan Probleme Dayalı Stem Etkinliklerinin Öğrencilerin Işık Kirliliği Farkındalıklarına Etkisien_US
dc.title.alternativeTHE EFFECT OF PROBLEM-BASED STEM ACTIVITIES ON ENVIRONMENTAL ISSUES ON STUDENTS' LIGHT POLLUTION AWARENESSen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9740-9667en_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10374317.pdf103743172.14 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.