Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1026
Title: “Aynalarda Yansıma ve Işığın Soğrulması” Ünitesinde Animasyon Destekli Kavram Karikatürleri Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Kavram Yanılgılarına ve Tutumlarına Etkisi
Other Titles: The effect of the anımatıon supported concept cartoons Applıcatıons on the students’ academıc success, Mısconceptıons and attıtudes at the “ reflectıon ın the Mırrors and absorptıon of the lıght” unıt
Authors: Pınarkaya, Yunus
Ordu Üniversitesi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Keywords: Absorption, Academic success, Animation-supported concept cartoons, Attitudes, Light, Mirrors, Misconceptions, Reflection, Science education,Akademik başarı, Animasyon destekli kavram karikatürü, Aynalar, Fen eğitimi, Işık, Kavram yanılgısı, Soğurulma, Tutum, Yansıma.
Issue Date: 2018
Publisher: Fen Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmanın amacı, 7. sınıf Fen Bilimleri dersinde “Aynalarda Yansıma ve Işığın Soğurulması” ünitesinin öğretiminde animasyon destekli kavram karikatürleri kullanımının, öğrencilerin akademik başarıları, kavram yanılgılarının giderilmesi ve Fen Bilimlerine yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemektir. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel modelin kullanıldığı bu çalışmada nicel veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ve güvenirliği 0.79 olarak hesaplanan başarı testi, açık uçlu sorular ve Balım, Sucuoğlu ve Aydın (2009) tarafından geliştirilen ve araştırmacı tarafından güvenirliği tekrar hesaplanan tutum ölçeğinden elde edilmiştir. Nitel veriler ise araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir. Çalışma, 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında Ordu ili Altınordu ilçesinde bulunan 60.Yıl Ortaokulunda 7. sınıfa devam etmekte olan 40 (deney grubunda 20, kontrol grubunda 20) öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama, Fen Bilimleri dersi öğretim programında belirtildiği gibi 4 hafta (16 ders saati) sürmüştür. Çalışmada elde edilen nicel verilerin analizleri SPSS 16.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Veriler normal dağılım koşullarını sağlamadığı için analizlerde nonparametrik testler kullanılmıştır. Deney grubu öğrencileri ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme sorularından elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Tüm analizlerde elde edilen veriler tablolaştırılarak sunulmuştur. Çalışmanın sonucunda, kavram karikatürlerinin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin başarı ve tutum puanlarının kontrol grubundakilerinkine göre istatiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu görülmüştür. Aynı zamanda uygulama sonunda deney grubundan 8 öğrenci ile gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşme sorularının analizleri sonucunda, öğrencilerin ünitedeki tüm kavramları öğrendikleri ve bilimsel olarak doğru bir şekilde kullandıkları belirlenmiştir. Buna göre, ; “Aynalarda Yansıma ve Işığın Soğrulması” konularında animasyon destekli kavram karikatürleri kullanımının, öğrencilerin ders başarıları, kavram yanılgıları ve Fen Bilimlerine yönelik tutumları üzerinde olumlu etkilerinin olduğu söylenebilir. Bu sonuçlar doğrultusunda animasyon destekli kavram karikatürlerinden, kavram yanılgılarının tespitinde ve giderilmesinde, konuların öğretiminde veya öğretim sonrasında değerlendirme amacı ile yararlanılabileceği söylenebilir.,
The aim of this study is identifying the effect of using animation supported concept cartoons during the teaching period of “The Reflection in the Mirrors and the Absorption of Light” Unit at the 7th Class Science lesson, on the academic success of students and their attitudes and misconceptions towards to the science. İn this study in which the semi-experimental model with pre-test, post test was used, quantitavite data was obtained from the achievement test which had been developed by the searcher and calculated its reliability as 0.79 and from the attitude scale which had been developed by Balım, Sucuoğlu and Aydın (2009), also had been recalculated by the searcher and from open-ended questions. The study was carried out during 2015-2016 educational year via. 40 students ( 20 students in the experiment group, 20 students in the control group) who were still proceeding the 7th class at 60. Yıl Secondary School in the district of Ordu called Altınordu. The application continued 4 weeks ( 16 hours) as it is specified in the curriculum of science lesson. The analysis of the quantitative which had been obtained in the study, was done by using the SPSS 16.0 programme At the analysis, the nonparametric tests were used because the data didn’t show a normal distribution. At the analysis of the data which were obtained from the questions of the semi-structured interview with the experiment group students, the descriptive analysis method was used. All of the data which had been obtained from the analysis, was presented into tables. At the end of the study it has been seen that, the points of Achievement and the attitude of the students in the experiment group in which the concept cartoons had been applied, are statistically high against the control group. At the same time, end of the application, as a result of the analysis of the semi-structured questions which had been interviewed with 8 students of experiment group, it has been determined that the students had learned all of the unit concepts and had used them in a correct form scientifically. According to this, It can be said that the usage of the Animation supported concept cartoons has a positive effect on the academic success, misconceptions and the attitudes of students towards the science lesson during the unit of “The Reflection in the Mirrors and the Absorption of Light” In the direction of these results, it can be said that we can benefit from the concept carricatures while idetifying the Removing misconceptions, teaching the subjects or evaluating after teaching.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1026
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10172651.pdf101726514.24 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.